Към момента софтуерът в смартфоните е ясно разделен между iOS на Apple и Android на Google, които оставят твърде малко място за третостепенни играчи.

Докато iOS услугите засягат само и единствено продуктите на Apple, екосистемата на Google е основен елемент от смартфоните на огромен набор от производители, без да има пряк конкурент от по-значителен мащаб.

Това обаче не допада на някои компании и по-конкретно на голямата китайска четворка - Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi, чиито смартфони представляваха 40% от глобалните продажби през последната четвърт на 2019 г.

Снимка 465984

Източник: iStock

Преди няколко дни Reuters съобщи, че тези четири компании са на път да сформират алианс, с който да се противопоставят на доминацията на Google и да помогнат една на друга да разширят софтуерния си бизнес.

Продуктът на партньорството им най-вероятно ще представлява еквивалент на магазина за приложения Google Play, който ще е достъпен за потребителите и на четирите марки.

От RT поясняват, че новата услуга ще е достъпна за целия свят, но основният фокус ще са азиатските пазари, където тези компании имат най-силно присъствие.

Huawei, Apple, Samsung и коя компания продаде най-много смартфони през 2019 г.

Huawei задмина Apple

Samsung продължава да има комфортна преднина

От Canalys пък допълват, че проектът цели да изгради позиции за преговаряне с Google по отношение на разпределението на пазара и достъпа до определени услуги.

Засега планът е новият магазин за приложения на китайската четворка да стартира през март, като първоначално ще покрива общо девет региона, сред които са Индонезия, Индия и Русия.