Не е тайна, че глобалният пазар на смартфони преминава през труден период през последните няколко години.
Въпреки най-добрите усилия на Samsung и Apple и малки скорошни признаци на възстановяване в няколко ключови региона, данните от последното тримесечие продължават негативната тенденция.
Двете водещи компании отбелязват годишен спад от осем и 11 процента в общите продажби през второто тримесечие и отразяват загубите навсякъде на всички пет водещи производители в света.
Източник: Canalys
Тъй като това не са отчети за четвъртото тримесечие, в които базираният в Купертино технологичен гигант исторически е доминирал, определено не бива да се изненадваме, че Samsung има доста солидна преднина пред големия си съперник през последните три месеца.
Сегашното предимство е значително по-голямо от това, публикувано в началото на годината, но малко по-малко от предимството на Samsung през второто тримесечие на 2022 г., казват анализаторите на Counterpoint Research.
В зависимост от това дали гледаме данни на Counterpoint или Canalys, става дума за пет или четири процентни пункта пред Apple в пазарния дял.
Източник: Counterpoint Research
Интересно е, че триото Galaxy S23 не се споменава нито веднъж в новите доклади, като Galaxy A серията от среден клас вместо това се цитира като отговорна за "здравословното" търсене на продукти на Samsung.
Counterpoint Research и Canalys не са напълно съгласни с данните за пазарния дял на Xiaomi, Oppo и Vivо, но пък са единодушни, че това е редът, в който те запълват останалите три места в класацията на петте водещи производители.
Друг любопитен факт е, че Samsung винаги води в продажбите за третото тримесечие, докато Apple винаги се придвижва на първо място през четвъртото тримесечие, но сега някои смятат, че дефицитите от първите три четвърти на годината моеж би ще са невъзможни за преодоляване.