Забравяме комиксовия имидж и перуката с масивен бретон, под която Сиа Фърлър крие слънчевото си, отрупано с лунички лице. Повод да се фокусираме върху музикалния й гений е седмият й албум This is Acting, който е продукт на кратко, но прецизно пролетно почистване в студиото й. Дискът събира 12 парчета, предлагани на артисти като Риана, Кейти Пери и Шакира. Сиа решава, че е по-здравословно да ги изпълни сама, вместо да ги продава на играчи в Б групата на шоубизнеса, пише в. "Монитор". И печели. This is Acting e пълен с радиофонични шедьоври, които щяха да изгубят от чара си, ако бяха заседнали в репертоара на поп биберони като Бритни.
Белязани от първичната емоция в гласа на Сиа и най-тривиалните денс химни (Unstoppable) те хващат първо за гърлото и те пращат на дансинга чак след като нормализираш пулса си.
„Аз печеля от това, че съм суперпродуктивна, а не от композиторски гений. Този албум е нещо като актьорска игра за мен, влизам в кожата на различни персонажи и роли. One Million Bullets писах в съавторство със и за Адел. Тя я записа, но впоследствие се отказа от нея и аз реших вече да не я отстъпвам на друг. Reaper пък бе предвидена за Риана, но стана твърде брит за нейното звучене. Това е единствената песен, с която не се чувствах свързана емоционално, но мениджърът ми я обожаваше и ме помоли да я включа”, споделя Сиа.
В студийните сесии на Reaper Риана така й не се появява, а Кание Уест идва веднъж за час и остава бележки, по които Сиа да работи. Крайният резултат е поп бижу с госпъл блясък, който те кара да затвориш блажено очи и да се отпуснеш в свирепо задръстване. За Адел Сиа пише и еманципирания епос Bird Set Free, в който всяка фраза е като удар в диафрагмата. Footprints пък е кроена в имението на Бионсе в Хемптънс, където Сиа дели етаж заедно с още петима композитори.
Арендби дивата се отбивала в индивидуалния кабинет на всеки, правела идейна дисекция на куплетите, размествала, отхвърляла и връщала „подчинените” си в изходна позиция. „Тя е като малък Франкенщайн по отношение на песните. Когато работя с толкова талантлив артист, аз се чувствам напълно комфортно в ролята на неговата креативна кучка и го оставям да доминира в избора на корекции”, признава с усмивка Сиа. Безспорният ни фаворит в албума е Alive, в която живецът за оцеляване звучи като вибриращ оголен нерв.
Докато я пее на живо обаче, Сиа обикновено е скрита в черен триъгълник, под чиято основа наднича само безупречният й ток. Или стои опната като струна зад стойката на микрофона, докато извънземният й глас пробива през перуката с форма на скафандър.
Хореографията по изключение е поверена на танцьори в зряла възраст и от различни раси, а не на малката Мади Зиглър, която бореше гравитацията във видеата на Elastic Heart и Chandelier.
Уютната си анонимност Сиа обяснява така: „Искам да съм сигурна, че ако реша да си купя нов нос, никой няма да ме съди за това. Или ако се изморя и имам нужда да пия едно в близкия бар, мога да седна спокойно, без да прескачам папараците на входа. Работя с големи имена от шоубизнеса от пет години и знам какво представлява животът им. Не искам същия за себе си и докато перуката ми помага да се съхраня от публичността, ще продължавам да я нося.”