От обикновена платформа за качване на снимки, лека по лека Instagram се превърна в многоизмерна мрежа, която генерира милиарди чрез най-различни бизнес модели.
Най-популярният от тях е моделът, при който даден инфлуенсър получава определена сума, за да рекламира даден продукт пред аудиторията си.
Докато при някои по-неизвестни личности тези суми представляват добре дошло допълнение към основния им доход, при световноизвестните звезди спонсорираните постове могат да донесат наистина баснословни суми.
Такъв е случаят с Кристиано Роналдо, който освен всичките си призове във футбола, държи и короната за най-много последователи в Instagram - цели 186 милиона.
Наскоро компанията Hopper HQ, която предлага различни маркетингови услуги в сферата на социалните медии, разкри, че "заплатата", която Роналдо взима от Instagram, е по-голяма от тази, която получава от Ювентус.
Според данни на Hopper HQ един пост в социалната платформа носи на футболиста около 975 000 долара или около 47.8 милиона долара на година, докато заплатата му в Ювентус възлиза на "едва" 34 милиона долара на година.
С приходите си от реклами на шампоани, боксерки, спортни стоки и какво ли още не Роналдо изпреварва Instagram звезди като Емили Ратайковски, Селена Гомес и Кайли Дженър, които са известни с високите си хонорари, генерирани в социалната мрежа.