Хората, който работят по цял ден пред компютър, вероятно знаят колко изморяващо действа това на очите им. Може да причини главоболие и влошаване на зрението.

Ето няколко съвета, за това какви упражнения можете да правите, за да намалите последствията от вредното влияние върху очите си.

Гледане в тъмното

Снимка 323001

Източник: iStock

Угасете всички лампи. Затворете очи, покрийте ги с длани и се отпуснете. След това погледнете в тъмнината за няколко минути.

Движение на очите

Погледнете право напред. След това погледнете наляво без да движите главата си. Съсредоточете се върху това, което виждате. Погледнете надясно и отново се фокусирайте върху това, което виждате. Повторете го няколко пъти. Направете кратка почивка и след това погледнете нагоре, фокусирайки се върху видяното. После надолу и отново се фокусирайте върху това, което виждате.

По диагонал

Снимка 323002

Източник: iStock

Погледнете напред, после надолу и наляво. След това нагоре и надясно. Повторете упражнението поне пет пъти.

Кръгово движение

Движете очите си в кръг по няколко пъти в посока на часовниковата стрелка. След това повторете, но в обратната посока.

Фокус

Снимка 323005

Източник: iStock

Не става въпрос за филма с Уил Смит, а за упражнение за фокуса на зрението. Фокусирайте се върху близък обект (молив или друг предмет). Той трябва да е на поне 20, 30 см. от очите ви. След това погледнете нещо далечно и се опитайте да го видите в детайли. После отново погледнете близкия предмет. Променете фокуса си по този начин няколко пъти.

Концентрация

Погледнете напред, след това погледнете върха на носа си за няколко секунди и отново напред.