Тази седмица гигантът Google обяви, че прекратява работата на Google+, собствената социална мрежа на компанията. Причината - сериозни пробойни в защитата на лични данни.
Над 500 000 потребители са били засегнати от проблема, като данните, които са били застрашени, са включвали име, възраст, пол, професия и адрес на електронна поща.
Истината е, че Google+ беше тотален провал за иначе успешния бранд.
Статистиката сочи, че в над 90% от случаите, в които потребителите са ползвали услугите на Google+, същите са затваряли страницата след пет или по-малко секунди. И това си е доста лоша успеваемост.
Въпреки опита си в онлайн бизнеса, Google не успя да привлече сериозен интерес и до последно остана с много по-малко активни потребители от големите на пазара.
Според официални данни, активните на месечна база потребители на Google+ са били около 395 милиона през 2018 г. Това е много далеч от показателите на Instagram (800 милиона активни потребители на месец), YouTube (1.5 милиарда), Facebook (2.2 милиарда) и дори от тези на позабравения Tumblr (396 милиона).
Някои разбирачи в тех средите твърдят, че това е началото на края за Google такъв, какъвто го познаваме. Говори се дори за "LAG" (Life After Google - живот след Гугъл, от английски).
Източник: iStock
Мнението им е базирано на теория, появила се през 1972 г., според която технологичните феномени имат собствен цикъл на живота, също като този на живите организми - раждат се, (пре)успяват и умират.
Идеята в случая е, че интернет пространството и целият дигитален свят са много по-различни от това, което бяха при зачеването на Google.
Напълно логично е да допуснем, че дефиниращите платформата услуги може би ще претърпят радикални промени, за да обслужват по-ефективно новите начини, по които ползваме мрежата.
"Пенсионирането" на Google+ може би е просто първата стъпка към една по-цялостна и осезаема трансформация на начина, по който Google се вписва в живота ни.