Всичко започва миналия вторник, 16 януари, когато The White Moose Cafe в Дъблин, Ирландия, споделя имейл, който получава от влогърката Ел Дарби.

Дарби предлага сделка, в която хотелът да ѝ предостави безплатно настаняване в замяна на реклама в нейните YouTube и социални медийни канали.

От хотелът ѝ отговарят, но го правят публично - във Facebook. Казват й, че това няма как да се случи, при това с леко заядлив тон. Те изтъкват, че последователите на хотела им в социалните мрежи не са никак малко - 186 хиляди на двете им страници във Facebook, около 80 хиляди в Snapchat, 32 хиляди в Instagram и около 12 хиляди в Twitter.

Тази статистика и цифрите от нея не прави никого от The White Moose Cafe по-добър от друг и не му дава право да не плащат за нещо, за което всички останали плащат. С което визират постъпката на влогърката.

Дарби отговаря на The White Moose Cafe с видеоклип, като заявява, че се чувства засрамена от постъпката им; че мейлът към тях е бил личен (въпреки, че в поста на хотела името ѝ е заличено); че смята, че прави нещо значимо, защото все пак се изхранва със своята дейност като влогър и т.н.

Междувременно в социалните канали се оформят два лагера - единият защитава Дарби, а другият - смятат, че от хотела са прави да разсъждават по този начин.

Следват няколко поста от страна The White Moose Cafe, в един от които се твърди, че забраняват на всички блогъри достъпа до хотела им.

Повече от седмица след началото си, враждата между влогърката и хотелът продължава да е силна.

В събота, 20 януари, White Moose Cafe споделят снимка на "фактура". Тя е на стойност 5 289 мил. евро за 114 статии в 20 страни и от хотела планират да я изпратят на Дарби. Сумата е за потенциалното достигане до 450 мил. души, с което визират социални канали на хотела и приноса, който имат за увеличаване на популярността на влогърката.

Във фактурата е отбелязано, че споменаването във видеа не се смята за начин на плащане.

От The White Moose Cafe споделят и подигравателна "пресконференция" по случая.

Дарби отвръща на удара с видеоклип в канала си "Моята страна на историята", в който разкрива, че това ще е последното нещо, което записва по този повод и че всеки собственик на фирма има повече от право да откаже предложение за бизнес, но не и да се държи по този груб начин.

Кой е крив и кой е прав в този спор не е ясно, но истината е, че онлайн враждата им спомогна за добиване на по-голямата популярност и на двете страни, и то безплатно.