Известният британски шеф Хестън Блументал разкрива интересен трик, който използва, за да подобри вкуса на всяка една чаша вино.
Главният готвач, чийто ресторант притежава звезди "Мишлен", обяснява за свой експеримент, който има страхотен ефект, пише Independent. Експериментът се състои в следното: докато отпиваме първата глътка вино, си мислим за някого, когото много обичаме или не нещо друго, което ни носи радост.
След това отпиваме втора глътка, докато си представяме човек, когото наистина не харесваме. Установява се, че при второто отпиване виното има по-горчив вкус и със сигурност го усещаме различно от първата глътка.
Източник: iStock
Според Блументал обяснението за вкусовите вариации е връзката между стомаха и паметта на човека, което той открива, заедно с професори от университета в Марсилия.
Изследването на неврогастрономията - как мозъкът възприема вкуса - е сравнително ново, според Харвардския университет, но учените и готвачите работят заедно, за да разберат повече за тази връзка.
Ново изследване в Колумбийския университет открива, че езикът може да не е необходим за нашето вътрешно възприемане на вкуса и е възможно ароматът да се манипулира чрез активиране на определени области на мозъка.
В ресторанта на Блументал The Fat Duck шефът вече прилага някои от констатациите. Например специалитетът "Звуци на морето" (морски дарове), се сервира със слушалки. Според готвача слушането на шума на морето, прави рибата по-освежаваща.
Източник: iStock
Изследването има потенциала да промени начина, по който се храним, но откритието на Блументал за виното има и друг принос. Никога повече няма да се налага да купуваме скъпа бутилка вино, тъй като просто можем да си мислим нещо положително, докато пием по-евтино.