#DeleteFacebook циркулира в мрежите от няколко години, но 2018 г. бе първата година, в която по-значителен брой хора действително започнаха да ревизират ползването си на социалната мрежа.

След като вече стана пределно ясно за всички, че Facebook буквално прави каквото си пожелае - с данните и с влиянието си - все повече от нас започнаха да мислят за деактивиране на профила си.

Наскоро учени от престижния университет в Станфорд и техни колеги от университета в Ню Йорк публикуваха едно от най-значимите проучвания за влиянието на социалните мрежи до момента.

Снимка 404346

Източник: iStock

Това, което екипите са искали да проверят в случая, е как напускането на Facebook за един месец се отразява на здравето и емоциите ни.

В изследването са участвали близо 3000 души, които е трябвало да деактивират профилите си за период от един месец. Участниците са получили малка парична награда за тази си смелост, а учените са имали механизми, с които отблизо са следели дали всеки се придържа към въздържанието. 

В края на този месец резултатите безкомпромисно са показали, че неизползването на социалната мрежа има "малки, но изключително важни" позитивни ефекти върху цялостното състояние на хората.

Снимка 388079

Източник: iStock

Участниците са се чувствали по-щастливи, по-доволни от живота си, по-малко тревожни и симптомите на депресивни разстройства са били занижени.

Screen Time и ограничаването на времето в социалните мрежи

Вързани в мрежата - как да се спасим

Нова идея за предизвикателство в офиса и у дома

Политическите размисли и страсти са спаднали, докато концентрацията при всички участници се е увеличила, както и времето, прекарано с приятели и роднини.

Интересното е, че след този един месец значителен дял от участниците в експеримента доброволно са пожелали да не се връщат към Facebook.

Учените подчертават, че социалната мрежа носи доста плюсове за модерния свят, но опасностите, които крие за здравето ни, са също толкова реални.

Какво ще се случи със социалните мрежи през 2019 г.

Какво ще се случи със социалните мрежи през 2019 г.

Facebook си отива, Instagram продава дрехи, YouTube с ново съдържание