Когато чуем Volvo, първото, за което се сещаме, е сигурност. Шведксият производител на автомобили залага на системи от висок клас, а да да поддържа ниво, не спира с иновациите.
И в това няма нищо изненадващо, освен факта, че към настоящият момент тези системи са насочени по-скоро към забавлението и запомнящото се преживяване на пътниците в купето, отколкото към техническите характеристики.
В случая говорим за седана S90 и версията му, която ще бъде пусната догодина.
Източник: Facebook / Steve Grants Wheels Down West
Нововъведението не е само за марката, но и за автомобилите като цяло, носи името Ambience Concept. Това, което Apple планира да направи с автономните коли, Volvo пречупват през своите виждания и планират да внедрят в своя автомобил.
В основата на Ambience Concept са функции, които осигуряват първото изживяване, гарантирано не само от звукови и светлинни ефекти, но дори и от различни аромати. Разбираемо, най-засегнати ще бъдат возещите се на задните седалки.
Концепцията ще бъде представена за първи път на автомобилното изложение в Пекин, което ще се проведе в края на този месец. От видеа, публикувани в интернет, на този етап е ясно, че пътниците ще контролират обстановката в купето чрез приложение за смартфон.
Източник: Facebook / Quarlin Wong
Налични ще бъдат седем теми, които комбинират звук, светлинни ефекти и аромати. Така от Volvo предоставят възможност да изберем кола, която да комуникира точно с нашите сетива.
Изборът на тема, която да се прожектира на тавана на купето, зависи от настроението ни, като може да изберем измежду следните варианти: "северно сияние", "скандинавска гора", "езеро с лебеди", "архипелаг" и "дъжд". Оставащите две теми - "нощна" и "ободряваща", респективно ни осигурява комфорт за дрямка или ни зарежда с нови сили сутрин.
Източник: Facebook / Quarlin Wong
Освен различните светлинни ефекти, от Volvo са се погрижили и за високото качество на звуковото преживяване, както отбелязват Automotive World. Дори в облегалките за главата има вградени малки високоговорители, които напълно ни потапят в атмосферата. В централната конзола е разположено и устройство, което разпръсква четири различни аромата в купето.
Източник: Facebook / Quarlin Wong
От шведската компания разкриват, че концепцията е насочена предимно към източния пазар и не гарантират, че ще бъде достъпна и за желаещите да се сдобият с нея европейски почитатели на Volvo. Основната идея е да бъде в контраст със забързаното градско ежедневие. Така колата се превръща в оазис в градската джунгла.