Всички фенове на видео игрите чакаха с нетърпение излизането на The Last of Us Part II и се очакваше пускането на играта да предизвика сериозен интерес.
Той дори беше толкова сериозен, че надмина и най-смелите очаквания, поставяйки рекорд. За съжаление сред цялата шумотевица около играта имаше и някои доста грозни и тотално ненужни изцепки на фенове.
Но това е част играта, както гласи клишето. От GameSpot разбираме, че Metacritic е направил значителна промяна в методологията си, която може и да е обвързана с истерията около The Last of Us Part II.
Бързо уточняваме, че Metacritic е сайт, в който както критици, така и фенове могат да оценяват видео игри, филми, сериали и дори музикални парчета.
Та, нововъведението е, че секцията, в която феновете могат да дадат оценката си, ще бъде активна едва 36 часа след официалното пускане на играта на пазара, а не като досега - от самото начало.
Източник: thelastofus.playstation.com
Официалното обръщение гласи, че тази промяна не е направена заради някоя конкретна игра, а за да са сигурни, че хората ще могат да играят поне няколко часа преди да дадат оценката си и тя ще бъде максимално обективна.
Разбира се, никъде не се споменава, че причината е The Last of Us Part II, но пък е факт, че от самото пускане на играта се наблюдаваха много ниски оценки от фенове, които реално няма как да си направили изводи за нея.
Това обаче е една добре позната порочна практика рейтингът на дадени игри целенасочено да бъде смъкван. Според IGN, времето, което трябва да прекараме, играейки The Last of Us Part II, за да преминем напълно през сюжета, е около 20-30 часа.
Към момента на писане на статията негативните ревюта на фенове в Metacritic продължават да са повече от положителните. Нещо, което не важи за ревютата на критиците, където липсва негативна обратна връзка.