Производителите ще трябва доста да се потрудят, докато убедят аудиторията, че триизмерната картина е необходимост. Колкото повече хората знаят за 3D телевизорите, толкова по-малко са убедени, че се нуждаят от такива, сочи ново проучване, проведено от NPD Group. Японските производители ще трябва да накарат аудиторията да повярва, че 3D телевизорът е необходимост.
Година и половина след като Panasonic и Sony поставиха началото на 3D ерата, 45% от хората, които казват, че няма да си закупят такъв продукт, изтъкват високата цена като причина. 42% от анкетираните пък са посочили, че не искат да носят очила. Само 6 месеца по-рано едва 37% твърдяха, че цената е определяща при покупка и 32% говореха за очилата като основен фактор, пише CNET News.
За разлика от HD телевизорите, които за по-малко от половин десетилетие се превърнаха в масова стока, при 3D това като че ли няма да се случи толкова скоро, въпреки усилията на производителите. "В зората на HD цената беше основен проблем за хората, които иначе имат интерес към тези технологии. При 3D обаче съществува допълнителният проблем с очилата", казва Рос Рубин, анализатор в NPD.
Цената на 3D телевизор за домашна употреба е по-ниска от всякога - можете да си закупите 3D плазма за около $1200. Разбира се, това е два пъти повече, отколкото струва стандартна плазма. Но все пак е съществено намаление на цената от $3000 преди една година.
Samsung обяви, че ще предлага новите си 3D модели с 2 броя леки, презареждащи се активни очила, а допълнителните ще струват $50, вместо $130. Имаше също така опити да се направят „универсални" 3D очила, които могат да се използват и вкъщи, и за кино, пише technews.bg.
Доста проучвания бяха направени в областта на технологията за 3D без очила. Apple е една от компаниите, които работят в тази посока, както показва и патентът й, регистриран миналата година. Но технологията все още не е публично огласена.