Организацията за защита на животните „Четири лапи" стартира своята нова кампания "Покажи своята кожа. Не чужда". Кампанията е срещу 7 световноизвестни марки, които все още използват животинска кожа в моделите си.

Всеки желаещ може да се включи във Фейсбук като създаде своя гол аватар („накетар") и изпрати имейл до Prada, Armani, Burberry и други с настояване да спрат продажбата на кожа с естествен косъм.

Виртуалният протест е в сътрудничество с германската рекламна агенция GRIMM GALLUN HOLTAPPELS.

На сайта на кампанията www.furfree-parade.org виртуалните участници крачат по анимирана улица, като протестират със своите „накетари" пред Armani, Burberry, Closed, Kookai, Max Mara, Napapijri и Prada.

Уебсайтът осигурява информация за употребата на животни за производство на кожа с косъм и предоставя възможност на демонстрантите да изпратят своя призив към всяка от седемте компании."Четири лапи" напомня, че през последните години броят на продуктите от кожа с естествен косъм се увеличава. Освен в класическите кожени палта, кожа с косъм се използва върху якѝ, качулки, ръкави, обувки и шапки.

Всяка година повече от 100 милиона норки, лисици и миещи мечки умират в развъдници и ферми по целия свят. Те прекарват живота си в ужасяващи условия единствено в името на модата. Други видове животни, които също се използват за кожа, се ловят незаконно с помощта на капани.

„Четири лапи" настоява за забрана на отглеждането на животни с цел производство на кожа с косъм, както и за европейска забрана на вноса и търговията с такива изделия.