Пожарът в катедралата "Нотр Дам" е спряган в мрежата като метафора за случващото се с планетата ни. Климатът и околната среда се разпадат като гоящия покрив на емблематичното здание в Париж, но, уви, далеч не получават същото внимание от правителства и големи компании.
В рамките на само два дни бяха намерени източници за средства на обща стойност от над 700 милиона евро, а ето и кои са най-крупните донори.
Франсоа-Анри Пино е сред най-щедрите спасители на катедралата, който обеща да даде 100 милиона евро.
Източник: GettyImages
Пино е съпруг на актрисата Салма Хайек и е СЕО на холдинга Kering, който притежава марки като Gucci, Yves Saint laurent, Balenciaga и други.
Семейство Арно, собственици на конкурентната на Kering - компания LVMH, са обещали да дадат 200 милиона евро. LVMH Group разполага с марки като Christian Dior, Lous Vuitton и Moët & Chandon.
Източник: GettyImages
L'Oréal, една от най-големите козметични компании в света, е предложила да помогне също с 200 милиона евро.
JCDecaux, хегемон в рекламната индустрия и отговорник за повечето билборди у нас, ще отдели 20 милиона евро.
Европейската централна банка също ще помогне за реставрацията на "Нотр Дам" с 9 милиона евро, пише EuroNews.
Френската банка Societe Generale пък ще добави 10 милиона евро към бюджета.
Източник: GettyImages
Компанията Fimalac, която специализира във финансовия сектор и управлява агенцията Fitch Ratings, обещава да даде 20 милиона евро за каузата.
Това са наистина прецеденти суми за подобен проект. Основният проблем, който онлайн обществото има с щедрите донори, е, че никой не отделя подобно внимание и средства за овладяването на глобалните промени в климата, които биха могли да причинят доста по-големи поражения по цялото кълбо. Може би донякъде "хейтърите" имат право.