Новата мрежова услуга OnLive, представена на конференцията на разработчиците на игри GDC 2009, позволява да отпадне необходимостта от инсталиране на игри в компютъра, съобщава IGN.
Игрите ще се съхраняват и стартират на сървър. На екрана на играча ще се транслира изображение като видеопоток, а командите на геймъра ще се изпращат на сървъра. Това ще позволи да се играят най-новите игри на относително слаби компютри.
Потребителите могат да си закупят и специално устройство, позволяващо да се извежда изображението от OnLive на екрана на телевизора. За игра в режим 480p е необходим канал със скорост на предаване на данните не по-малко от мегабит и половина в секунда. Резолюция 720р изисква скорост на връзката от 5 Mbit/s. Твърди се, че закъснението на видеопотока не надвишава една милисекунда.
Схемата на работа на услугата позволява да се избегне появата на пиратски копия на игрите. OnLive вече се поддържа от такива издатели, като EA, Ubisoft, Take-Two, Atari, Eidos, Codemasters, THQ и Warner Bros, пише Eurogamer. OnLive работи както с Windows, така и на Mac. Бета тестовете на OnLive ще започнат през лятото на тази година, а финалната версия се очаква към Коледа.
Това впрочем не е първото решение за поточна игра. През 2007 г. беше стартирана подобната услуга StreamMyGame, която позволява да се играят Call of Duty 4, World of Warcraft, EVE Online и др.