Контролерът PlayStation Access, известен преди като "Project Leonardo", е първият адаптивен контролер за PlayStationна Sony.
Показан за пръв път по-рано тази година по време на CES, контролерът е проектиран с цел да смекчи бариерите за навлизане във видеоигрите за геймъри с увреждания.
Тази седмица производителят на PS5 публикува нова публикация в блога на PlayStation, описваща процеса на проектиране на контролера през последните пет години.
Източник: PlayStation
Самото видео заема по-голямата част от публикацията в блога и включва няколко различни прототипа и ранни версии на PlayStation Access, докато еволюира от концепция до хардуер.
То подчертава колко персонализирано е устройството и показва някои от възможните конфигурации, в които играчите могат да го използват.
Източник: PlayStation
Видеото демонстрира как контролерът ще взаимодейства с потребителския интерфейс на PlayStation 5 и възможностите за персонализирано програмиране на целия контролер.
От блога и мини-документалния филм научаваме, че Sony е помислила и за достъпни опаковки със специфични места, които играчите да дръпнат, за да разопаковат контролера с лекота.
Източник: PlayStation
Постът продължава по-нататък, за да обяви Logitech G Adaptive Gaming Kit за PlayStation Access, който представлява комплект с допълнителни добавки и прикачени файлове, които играчите да добавят към контролера за достъп, ако е необходимо.
Трябва да се отбележи, че този допълнителен комплект е лицензиран продукт, но не е направен вътрешно от Sony като контролера за достъп.
Очаква се PlayStation Access да излезе на пазара до края на годината, но засега не знаем каква ще бъде цената му.