В съвременните автомобили се правят какви ли не подобрения и нововъведения, като едно от основните неща, които се наблюдават, е дигитализирането на кабината.

Андрес Минд: защо да създадеш дизайна на Bentley Batur е по-лесно, отколкото този на Volkswagen ID2.all

Защо да създадеш Bentley е по-лесно, отколкото Volkswagen

Подробности от кухнята от главния дизайнер Volkswagen

Физическите бутони стават все по-малко, а има модели, в които те буквално липсват. Volkswagen също се опита да сведе бутоните до минимум, но изглежда това ще се промени.

Пред Autocar интериорният дизайнер на компанията Дариус Ватола заяви, че Volkswagen се вслушва в обратната връзка от клиентите си и затова ще върне някои физически бутони.

Снимка 646991

Източник: Volkswagen

Това ще се случи в концепта ID.2all  и ще бъде заложено и в бъдещите модели. Оказва се, че най-вече в Европа има доста оплаквания около начина, по който работят тъчскрийн екраните в колите и хората искат да има повече физически бутони за по-голямо удобство.

Оплакванията започнаха с ID.3 и в осмата генерация на Golf. През лятото изпълнителният директор на Volkswagen Томас Шафер призна, че дизайнът на дисплея е създал сериозни проблеми на Volkswagen и се е отразил негативно на лоялността на потребителите.

Съкращенията, които Volkswagen предприема, за да се справи с конкуренцията

Защо от Volkswagen смятат, че са неконкурентоспособни

Проблемите продължават

Ето защо планът се променя и в ID.2all ще има няколко бутона с подсветка и то истински, а не такива със сензорен екран. С бутони ще се сдобият климатикът и управлението на екрана. Като те ще се намират под сензорния екран.

Инфотеймънтът обаче ще си остане със сензорни контроли. "Клиентите ни в Европа имат различно виждане в сравнение с тези от останалите пазари по света и искат повече физически бутони", допълва Дариус Ватола.

Снимка 646992

Източник: Volkswagen

Освен това, Volkswagen ще се стреми да премахне твърдата пластмаса, кожата, хрома и лепилото от интериора на колите си като част от плана за по-голяма устойчивост на марката.

Ето защо почти всяка повърхност в ID.2all ще бъде мека на допир, като се смесват различни тъкани и алкантара. Ще бъде ограничено и използването на някои дървета и метали. С очаквана базова цена от  около 25000 евро в интериора на ID.2all вероятно няма да има много материали от висок клас.

Volkswagen в Норвегия - кога спират продажбите на коли с двигател с вътрешно горене

Страната, в която Volkswagen спира да продава коли на бензин и дизел

Бъдещето е тук

Интересното е, че екраните ще поддържат различни теми, което означава, че можем да направим така, че като графика да изглеждат ретро като в първия Golf например. ID.2all се очава да влезе в производство през 2025 г., като също така да разполага с 223 к.с. и пробег от около 450 км.