Япония е страна, изпълнена с възможности за уникални преживявания, едно от които е наистина доста необикновено и едва ли влиза в плановете на туристите.
През 2017 г. в столицата Токио се появява ресторант, от който много от посетителите си тръгват изненадани, тъй като нямат гаранция, че ще им бъде сервирано ястието, което са си поръчали. Нареченият The Restaurant of Mistaken Orders (в превод от английски - "Ресторантът на обърканите поръчки") е по идея на Широ Огуни и, както подсказва самото име, ястието, което човек си поръча, изобщо може да не е същото като това, което ще му бъде сервирано. И това се получава така, защото служителите в ресторанта са само хора с деменция.
Според Широ Огуни хората масово не са запознати с това какво представлява заболяването. "Вярва се, че хората с деменция не могат да направят нищо за себе си, а състоянието е равносилно на пълна изолация от обществото", споделя той. Това обаче не е нещо, в което той и останалите създатели на ресторанта вярват. Целта на The Restaurant of Mistaken Orders е да създаде усещане за непредубеденост и приемане, за да се разпространи осведомеността за деменцията и да се намали социалната стигма около нея.
Източник: Facebook / 注文をまちがえる料理店
И тъй като ресторантът предлага стилна и модерна обстановка, а и "всичко в менюто е вкусно", както пишат от Lonely Planet, посетителите не е нужно да се притесняват за поръчката си - в крайна сметка дори и тя да бъде объркана, пак ще се насладят на вкусно ястие.
Източник: Facebook / 注文をまちがえる料理店
Всъщност, откакто The Restaurant of Mistaken Orders съществува, 37% от поръчките са били грешни, но пък 99% от клиентите са останали доволни от посещението си, докато в същото време вярват, че нестандартната концепция може да помогне за по-доброто разбиране на пациентите с деменция.
Друго интересно около идеята за ресторанта е, че той е pop-up, което означава, че е "гостувал" на няколко места в Япония, включително кафене, ресторант, та дори и на Министерството на здравеопазването в Токио.