Преди няколко месеца Microsoft отправи предложение за придобиване на гейминг гиганта Activision-Blizzard за сумата от 68.7 милиарда долара, но в сагата веднага се намеси и Sony с опит да блокира сделката. 

Мicrosoft, Activision Blizzard и сделката за придобиване за 68.7 млрд. долара

Какво си купи Microsoft за 68.7 млрд. долара

Microsoft вече е третата най-голяма гейминг компания

В момента сливането на двете компании се разглежда от британските органи за защита на конкуренцията, които трябва да преценят дали подобна сделка няма да ощети японската компания и да превърне Microsoft в своеобразен монополист.  

Един от документите по случая се оказва особено интересен, тъй като в него Sony разкрива кога планира да пусне следващия си PlayStation. 

Снимка 596598

Източник: iStock

По съвсем официални данни това се очаква да се случи в края на 2027 г. или през 2028 г., но истинските фенове на PlayStation може да не са в толкова голям възторг тогава. 

Като част от сделката си с Activision, Microsoft обяви по-рано, че ако двете компании действително се слеят, заглавията на Activision-Blizzard ще бъдат достъпни за PlayStation само до 2027 г.

Това включва култови имена като Diablo, Overwatch, Hearthstone, но и една от най-популярните игри на всички времена - Call of Duty. 

Снимка 471246

Източник: Activision

Именно последната се оказва ябълката на раздора между Sony и Microsoft, като Sony пледира, че PlayStation ще загуби огромна част от потребителската си база, ако Call of Duty стане ексклузивно заглавие за Xbox. 

От компанията обясняват, че биха могли да разработят собствена, подобна на Call of Duty игра, но това би отнело години и би струвало милиарди. 

Sony дори си позволява да даде Battlefield на EA като пример за неуспешен опит за копие на популярния военен шуутър. 

Call of Duty: Modern Warfare, PlayStation, Русия и защо забраниха играта в страната

Русия срещу Call of Duty: Modern Warfare

Какво не им харесва на руснаците

Твърденията на японската компания определено не звучат безпочвени и не е трудно да си представим, че Xbox на Microsoft най-накрая може би ще успее да задмине PS по популярност и продажби, ако игрите на Activision-Blizzard спрат да са достъпни за PS.