Тази седмица Microsoft съобщи, че ще придобие гейминг гиганта Activision Blizzard срещу сумата от 68.7 млрд. долара. Така ще се превърне в третата най-голяма гейминг компания в света, предшествана само от Tencent и Sony.
За по-незапознатите нека кажем, че Activision Blizzard е дългогодишен лидер при видео игрите и е дарил света със заглавия като Warcraft, Diablo, Call of Duty и много други емблематични игри.
С придобиването на компанията Microsoft иска да подсили бизнеса си с игри, но счита сделката и за своеобразна крачка към метавселената, за която все по-често става дума.
Източник: Microsoft
Подобни сделки са част от стратегията на Microsoft, която под марката си Xbox е придобила вече 23 студия за игри, но Activision Blizzard безспорно е най-голямата й хапка до момента.
Източник: iStock
По последни данни платформата Xbox разполага с около 25 милиона активни потребители. Според Statista общият брой на потребителите на всички продукти на Activision Blizzard в края на 2021 г. са наброявали 26 милиона.
Така, поне на теория, чрез придобиването Microsoft ще удвои гейминг потребителите си, когато сделката бъде финализирана.