Музиката е богатство, което изразява душата на един човек и може да достигне до милиони други. Форма на изкуство, способно да откъсва от реалността, като ни кара да мечтаем, да се усмихваме. Същевременно обаче може и да ни натъжи, да ни ядоса и паралелно с това да ни успокои. Именно поради факта, че притежава такава мощна сила, слушаме повече музика от всякога. Това поне сочат данните от нов доклад.
Както съобщава IFPI (Международна федерация на фонографската индустрия) в доклада Engaging with Music 2022, феновете прекарват средно 20.1 часа в слушане на музика седмично, спрямо 18.4 часа през 2021 г.
Докладът, който събра отговорите на повече от 44 000 души в 22 страни, установява също, че 46% от феновете избират музикални услуги с платен абонамент. Въпреки това повече от три четвърти от анкетираните заявяват, че харесват музика в различни формати, включително видео и аудио стрийминг, радио, телевизия, филми, игри и др.
Източник: iStock
"Тазгодишният доклад Engaging with Music рисува завладяваща картина за това как феновете по целия свят слушат и се занимават с музика днес", каза главният изпълнителен директор на IFPI Франсис Мур. "Това показва резултатите от партньорството на звукозаписните компании с артисти и тяхната усилена работа за използване на все повече нови технологии, които свързват феновете с любимите им песни по още повече начини."
Докладът заключава също, че музиката продължава да бъде неразделна част от благосъстоянието на хората, като 69% отговарят, че тя е важна за тяхното психическо здраве и за физическите им упражнения.
Източник: iStock
Констатациите също подчертават, че музиката заема и централно място в ангажираността с видео приложения като TikTok. 63% от цялото време, прекарано в подобен тип приложения, е във видеоклипове, където музиката играе важна роля.
Радиото продължава да бъде популярен избор за слушане на музика от хората, но един на всеки трима респонденти използва неоторизирани или нелицензирани методи за слушане или изтегляне на музика, отбелязват от NME.