Обсъждането на темите като глобално затопляне и замърсяване на околната среда не спира, но реално погледнато има все още много проблеми за решаване.

Airlander 10 - огромният пътнически самолет от ново поколение

Дирижабълът от бъдещето, който се задвижва на ток и хелий

Съвсем ново преживяване

Вече много компании работят активно върху това да намалят или въобще да занулят въглеродния отпечатък от производството на продуктите си, но при транспорта например има много какво да се желае.

В Германия работят активно по решаването и на този проблем. Особено по отношение на горивото за самолетите. В градчето Верлте, което се намира на границата между Германия и Нидерландия, ще бъде открито съоръжение, което ще произвежда синтетичен керосин.

Снимка 549417

Източник: iStock

То ще използва вода и електричество от близките вятърни паркове за производство на водород. След това ще се добавя въглероден диоксид и полученият водород в суров вид ще е преработва в реактивно гориво.

А след това изгарянето на синтетичен керосин ще освобождава толкова въглероден диоксид в атмосферата, колкото преди това е било спестено от производството му, което ще го направи въглеродно неутрално.

Според Sky News, Lufthansa пък ще е първата авиокомпания, която ще се възползва от новото гориво. Но началото ще бъде бавно, защото производството ще започне в началото на следващата година.

Снимка 549416

Източник: iStock

Първоначално ще се произвеждат осем барела на ден, което е достатъчно, за да се зареди един малък пътнически самолет на всеки три седмици. За сравнение - през 2019 г. индустрията е използвала около 2.3 милиарда барела с керосин.

Нидерландия, отделянето на амоняк и радикалните планове на страната за намаляване на добитъка

Радикалните планове на Нидерландия за намаляване на добитъка

На какво се дължи това

Съоръжението за производство на синтетичен керосин ще се ръководи от Atmosfair, германска група с нестопанска цел, която помага на физически лица и компании да компенсират въглеродните си емисии. А самото изграждане се е случило благодарение на Siemens.