Проблемът с огромния брой коли и замърсяването, което те предизвикват, е все по-осезаем, най-вече в мегаполисите. Всеки град сам решава какви мерки да въведе, за да ограничи трафика, а в някои те водят до там, че малка част от жителите могат да си позволят да се придвижват с личен автомобил.

Защо електрическите автомобили не са решение на проблемите с климата

Защо електрическите автомобили не са решение на проблемите с климата

Нужно е преосмисляне на мобилността като цяло

Най-яркият пример за това е Сингапур. Азиатският островен град-държава е известен със строгите си рестрикции, които превръщат карането на кола от обикновена ежедневна дейност в истински лукс. За да можем да си го позволим се нуждаем от 10-годишен сертификат за правоспособност. Това е лиценз, който всеки трябва да закупи, за да му бъде разрешено да се сдобие с автомобил.

Днес този лиценз струва по-скъпо от всякога и достига рекордния минимум от 76 хиляди долара, което се равнява на 104 хиляди сингапурски долара. Тази сума е цели четири пъти по-висока в сравнение с 2020 г.

Снимка 636773

Източник: iStock

Тази минимална сума се дължи, ако искаме да закупим най-обикновен автомобил от категория А с двигател до 1600 кубика. Ако искаме нещо по-голямо и мощно, като SUV например, трябва да заплатим 106 630 долара за лиценз. Има и среден вариант от 103 хиляди долара. А после следват и всички разходи, които изисква колата.

Сингапур въвежда въпросната квотна система още през 1990 г. с цел намаляване до минимум трафика и вредните емисии в мегаполиса, който днес се обитава от близо шест милиона души. Едно от основните му предимства е впечатляващият градски транспорт, който позволява лесно и бързо придвижване в рамките на града с цел стимулиране на използването му. А и все пак всички, които не могат да си позволят личен автомобил заради високите такси, трябва да бъдат компенсирани по някакъв начин, предава CNN.

ONE°15 Marina Nirup - новият частен остров до Сингапур

Новият частен остров, превърнал се в поредната луксозна дестинация

Още една причина да посетим Сингапур

Най-недоволни от високите такси на лицензите със сигурност са автомобилните търговци. Те се оплакват, че още преди голямото увеличение продажбите им са били много ниски. А за всички живущи в един от най-скъпите градове в света това е поредният финансов удар, който оказва влияние на семейния бюджет и кара мнозина да пренаредят живота си така, че да се лишат от нуждата от автомобил.