В края на второто десетилетие на XXI век един от най-ползваните лакмуси за социална адекватност е броят на харесванията и реакциите, които се натрупват под постовете в социалните мрежи.
Тази култура е не само повърхностна и лишена от ценности, но е и противопоказна за психологическото благосъстояние на потребителите - нещо, което Facebook призна съвсем наскоро.
През август Марк Зукърбърг и хората му решиха да експериментират и да премахнат броя на лайковете под постовете в Instagram, след което бе съобщено, че експериментът се е оказал доста сполучлив.
Следващата стъпка е идеята да се изпробва и във Facebook.
Вчера компанията съобщи, че обмисля да елиминира броя на харесванията и реакциите под постовете в платформата и да остави само списък с имената на хората, които са реагирали.
Ако получаваме средно по 10-20 харесвания, няма да е проблем за никой да ги преброи, но ако сме от хората, които редовно трупат по 100-200 лайка, аудиторията ни едва ли ще отдели толкова време, за да установи точната бройка.
Според данни на TechCrunch, експериментът във Facebook вече е започнал. Така за някои потребители на мобилното приложение за Android вече броят на харесванията отсъства.
Не е ясно обаче дали Facebook и Instagram действително ще премахнат броя на лайковете в дългосрочен план - за момента всичко е в процес на тестване.