В съвременната култура на инфлуенсъри и социални мрежи да посетим дадено място или обект само и само да си направим снимка (без непременно да разгледаме мястото или да пазаруваме) се е превърнало в нещо съвсем обичайно.

10-те най-натоварени летни атракции в Европа (които е по-добре да избегнем)

10 места в Европа, където да не ходим през лятото

Които по-добре да избегнем

Един от най-емблематичните магазини за търговия на дребно в Барселона обаче е решил да се противопостави на тенденцията. Queviures Múrria отваря врати в далечната 1898 г., а архитектурата му, запазена и до днес, е в характерния каталунски модернизъм или арт нуво - движение в изкуството и литературата в Испания от края на XIX век.

Първоначално магазинът, разположен в квартал Eixample, работи като пекарна за кафе и вафли, докато днес продава вино, сирене, шунка и десетки други хранителни продукти от висок клас. Той все още може да се похвали с оригиналния плот, мебели от махагон и стар часовник. Както и със старомодни плакати от 1920 г. и исторически реклами на Anís de Mono - сладък испански анасонов ликьор и Codorniu - най-старата кава в Испания.

Ето защо магазинът постоянно привлича туристи. Но не за да си закупят нещо, а просто да си направят селфи от историческото място. Но собствениците и персоналът съвсем не са доволни от факта. И стигат до крайно решение. Окачват любопитна табела, която гласи: "Пет евро за всеки, който иска просто да разгледа, благодаря."

Всъщност, жестът на собствениците на стария магазин в Барселона е още един знак, че градът се противопоставя на ордите туристи, които блокират най-популярните атракции през цялото лято. В предишни години демонстранти неведнъж са поставяли табели с крайни надписи от рода на "Туристите да се прибират у дома" и дори веднъж британци са нападнати в автобус от радикална лява група.

Тони Мерино, управител на Queviures Múrria, все пак уточнява, че досега никой не е таксуван пет евро. Но е факт, че след поставянето на табелата, броят на хората, които идват в заведението, просто за да разгледат, е намалял драстично. Знакът, създаден на шега, се оказва добра идея да обезсърчи онези, които не се интересуват от това какво се предлага в магазина и същевременно повишава продажбите - тъй като туристите, които спират за снимка сега са по-съобразителни и често закупуват нещо.

Най-високо и най-ниско оценените туристически атракции в света - според любителите на пътешествията

Най-високо и най-ниско оценените туристически атракции на света

Според любителите на пътешествията

Барселона има постоянно население от около 1.6 милиона души. Миналата година обаче цели 28 милиона са посетили каталунската столица. В разгара на туристическия сезон средната гъстота на туристите е била 3854 души на квадратен километър, а в центъра на града е достигнала 21 861 - според според скорошно проучване. То установява и, че въпреки дългите опашки и големия брой посетители, туристите все пак биха препоръчали на свои близки и познати да посетят Барселона, пише iNews.uk.