Ако се замислим колко пластмасови опаковки на всевъзможни продукти имаме у дома, със сигурност ще се почувстваме леко виновни за замърсяването на планетата. Досега изглеждаше сякаш просто нямаме избор - така ги продават, така ги купуваме.
Една платформа обаче има за цел да промени правилата на играта и да сложи големите производители от страната на добрите, давайки им възможност да сe откажат от пластмасовите опаковки, поне в известна степен.
Loop акцентира върху опаковките на продуктите, които използваме в ежедневието си, и се стреми да замени максимално тези за еднократна употреба с такива за многократна. За целта платформата си партнира с различни големи производители.
Източник: iStock
Създателите й се припознават в добрия стар млекар, който оставя стъклената бутилка пред вратата, която на следващия ден му връщаме, за да напълни отново. Това прави и Loop, само че с прах за пране, шампоан, ядки, бисквити, сладолед - и то все от добре познати и любими марки. Опаковките са стъклени и метални, и изглеждат супер.
Платформата ще заработи тази пролет, засега само на територията на Франция и САЩ, но се очаква покритието й да се разраства, както и броят на компаниите, които се съгласяват да продават продуктите си по този начин - в опаковки за многократна употреба, които пълнят със своите неща. Засега те са 25, но продуктите, които предлагат, осигуряват голямо разнообразие на поръчките.
Източник: Facebook / WRITE Solutions Australia
Рециклирането е важно, личната отговорност - също, но когато говорим за такъв глобален и сериозен проблем като замърсяването с пластмаса, усилията трябва да се насочат и в неговата основа - най-големите потребители на пластмаса. Някои от тях вече работят с Loop, а идеята за домакинства с колкото се може по-малко боклук се разпространява и това може само да ни радва.
Това не е първата онлайн платформа с тази идея в интернет пространството, но е тази, която дава заявка да обхване най-широк кръг от продукти. А и колкото повече, толкова по-добре. Дано скоро и у нас да има подобна възможност.