В някои испански магазини напоследък е същински хаос. А причината е тенденция, която насърчава необвързани хора да си търсят партньори в супермаркетите чрез... "кодиран сигнал" с помощта на ананас. Тази идея обаче е предизвикала безпорядък и дори се е стигало до сигнализирането в полицията, за да се възстанови редът.
През последните дни много необвързани испанци са се стекли в магазини от веригата Mercadona в часовия диапазон от 19 до 20 ч., очаквайки тогава да си намерят половинка, особено ако поставят ананас, обърнат наобратно, в пазарската си количка.
Предполага се, че феноменът е тръгнал от актрисата и хуморист Виви Лин. В TikTok профила си тя е публикувала видео, на което се вижда как бута количка из магазин Mercadona, докато казва: "Времето за срещи в Mercadona е от 19 до 20 часа."
@yosoyvivylin ¿Lo sabíais? ???????????????? // Muero con las cosas de mi @Carla Alarcón Román ♬ Quirky Suspenseful Indie-Comedy(1115050) - Kenji Ueda
В TikTok акаунт с името на супермаркета пък е била публикувана снимка на ананас със следното послание: "Ананасът на рафта на Mercadona ви чака, за да получите среща." Впоследствие от веригата магазини са обяснили, че въпросният профил не е техен.
Предполага се, че за да открие човек половинка по този начин в Mercadona, трябва да остави количката си (с поставения в нея ананас) в секцията за вино и да се надява, че някой, когото намира за привлекателен, ще откликне положително.
Източник: iStock
Тъй като обаче тази тенденция се е разпространила повече от очакваното, е довела до доста необичайни и дори хаотични ситуации, пише BBC. Така например в Мадрид се съобщава за групи тийнейджъри, които бутат колички из магазините вечер, без да си купуват продукти. Мъж пък е бил облечен като гигантски ананас от приятелите си и изпратен в магазина като част от купона за ергенското му парти. А в Билбао, макар и да не е било необходимо да се намесват, се е стигнало до полиция, заради скандални сцени в магазина.
Цялата мания покрай т. нар. pineapple-gate е създала затруднения и за персонала в супермаркетите. Служителите е трябвало да разчистват некупени стоки, като във видеа се вижда как един от тях прибира кутии с плодове от рафтовете към склад, когато наближава 19 часа.
Според веригата магазини тази тенденция не е била предизвикана от тях, а се е появила спонтанно. В случая най-вероятно става въпрос за кампания, тръгнала от социалните мрежи съвсем невинно и шеговито. В същото време обаче е показателна за това как виртуалният свят отприщва определено социалното поведение и органично превръща потребителите в разпространители на информация, послания и тенденции.