Тази есен, както традицията повелява, очакваме да видим iOS 14, която вече се превръща в обект на полемика и сърдити изявления.
Недоволният в случая е Facebook. Причината е, че е възможно новите защити за личните данни на потребителите, които се очаква Apple да внедри в iOS 14, да навредят на печалбите, които компанията на Зукърбърг генерира от реклами.
Ето как стоят нещата:
Facebook, както знаем, събира данни за поведението ни, дори когато не ползваме приложенията под шапката на компанията.
В контекста на iOS 14, Facebook може да събира данни за сърфирането ни в интернет, ако на страниците, които посещаваме, има "уйджети" на Facebook под формата на бутони за харесване или споделяне.
Това се случва и когато ползваме някои мобилни приложения.
Източник: GettyImages
Извинението на Зукърбърг и колектива му е, че така успяват да предлагат и доставят максимално акуратни за всеки потребител реклами.
А това, от друга страна, пък е много важно за малките бизнеси, които се опитват да достигнат повече клиенти, казва пред CNBC Дейвид Венер, главен финансов директор на Facebook.
iOS 14 сериозно ще ограничи тези възможности за платформата на Зук. При фабричните настройки на системата събирането на данни ще е изключено и всеки ще има възможност сам да избере кое и кога да активира, казват от Apple.
Тези настройки в iOS 14 ще се отнасят не само за Facebook, но и за други приложения от различни производители.
Нещо повече - независимо дали настройките за събиране на данни са включени, или не, операционната система ще изисква разрешение всеки път, когато се отваря ново приложение от различен от Apple производител.
Така, по думите на Венер, Facebook прогнозира загуби в последната четвърт на тази година, когато iOS 14 вече ще е активна за милиони потребители по света.