В последните седмици и покрай протестите срещу расизма в САЩ, социалните мрежи - най-вече Facebook, отново станаха обект на сериозни критики.
Основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг бе обвинен, че не налага необходимия контрол и толерира езика на омразата, било то и от страна на самия американски президент.
А тази политика никак не се хареса на големите рекламодатели. И тяхната реакция не закъсня, въпреки публичното обещание за промяна, дадено от Зукърбърг.
Източник: GettyImages
Над 160 големи компании вече не са сред рекламодателите на Facebook. Последните, които се присъединиха към списъка, са Pepsi и Starbucks. От веригата за кафе, инвестирала 95 милиона в социалната мрежа миналата година, дори публикуваха своята позиция по въпроса.
Според нея, след вътрешни дискусии и разговори с организации за човешките права, компанията спира временно да финансира съдържанието си в социалната мрежа, докато Facebook не намери правилното решение за борба с езика на омразата, който те категорично не одобряват.
Starbucks is pulling advertising from all other social media platforms joining Coca-Cola while Unilever is halting advertising on Facebook, Instagram and Twitter in the U.S. through Dec. 31 pic.twitter.com/8UerB73jV1
— Thibaut Loilier (@tloilier) June 28, 2020
Оттеглянето на големите рекламодатели води и до рязък спад в приходите на Facebook. А той - очаквано, се отрази негативно и на оценката на компанията на финансовите пазари, предава Daily Mail.
Акциите на социалната мрежа се сринаха с 8.3% и достигнаха най-ниската си цена за последните три месеца - 216.08 долара. Това води до обща загуба за компанията от 56 милиарда долара. Зукърбърг пък обедня с 7.2 милиарда.