Винаги сме знаели, че външният вид на човек е изключително важен и оказва влияние на всички сфери на живота му. Специалисти от Тексаския университет и университета "Сейнт Едуард" в Остин, Тексас, които изучават ролята на външността в маркетинга, изследват и как тя влияе канкретно на продажбите.
Американските учени проследяват броя на сключените сделки, впечатленията от опита и надеждността на продавача, и удовлетворението от покупките въз основа на това дали той е бил с брада, или не.
Резултатите от тяхното проучване показват, че ако продавачът в магазина е с брада, е по-вероятно да му се доверим и да направим покупка, защото в нашите очи изглежда по-опитен и надежден. И това не се променя от други фактори, като мястото на продажба или вида на покупката, етническата принадлежност на продавача или неговата възраст и привлекателност като цяло.
Източник: iStock
"Оказва се, че брадата наистина изпраща послание към хората, че продавачът е опитен в дадена област, а това е ключов двигател за успеха в продажбите", казва Дейвид Х. Силвера, професор в Тексаския университет и един от авторите на изследването.
Дори в областта на онлайн рекламата, когато няма контакт на живо, честотата на кликане също е по-висока, ако в кадъра има брадат мъж.
"Брадите могат да идват и излизат от мода по отношение на физическата привлекателност, но от еволюционна гледна точка те винаги са сигнал за мъжественост, зрялост, ресурси, компетентност, лидерство и статут", казва Сара Митал от изследователския екип, цитирана от Daily Mail.
Оказва се, че логиката на еволюцията е приложима и в маркетинговата сфера. Хората, независимо от възрастта, пола и социалното си положение, подсъзнателно се доверяват повече на мъже с брада.