През 1946 г. легендарният дизайнер Кристиан Диор отваря бутика си на 30 Avenue Montaigne в Париж с думите: "Моето желание беше да създам къща на мое име. Къща, в която всичко да бъде ново."
И едва ли тогава известният суеверен мосю е осъзнавал колко пророчески ще се окажат думите му. Защото около 75 години по-късно всичко старо отново е ново на 30 Avenue Montaigne. От миналата пролет домът на Dior в Париж пак е отворил врати след двегодишно обновяване и разширяване.
Вече на повече от 10 033 квадратни метра са разположени пространство за търговия на дребно, зали за изложби и места за отсядане и отдих. Част от комплекса са ресторант, сладкарница и градини, както и салони за красота, бижута, конфекция, висша мода и специалната колекция на Dior Maison. Освен това ревностните фенове на Dior дори могат да отседнат в луксозен хотелски апартамент на прочутия адрес 30 Avenue Montaigne.
В мисията по обновяването и разширяването на дома на Dior е въвлечен архитектът Питър Марино. Той и преди е работил с марката - както по нейни локации в Ню Йорк, така и по две предишни реновации на парижката къща. Но натискът за последното ѝ обновление е бил по-голям от всякога, както твърди самият архитект.
"Малко прилича на Кронос, великанът, който е изял децата си. Но по-добре да изядеш собствените си деца, отколкото някой друг да ги изяде", е нестандартният му коментар за величествената сграда.
Екипът на Питър Марино има за цел да почете нейното наследство и отличителните белези на интериора ѝ, каквито са паркетните подове и деликатната облицовка. "Не можете да забравите миналото - то е там, но не е нужно животът ви да продължава в миналото. Фалшивото минало е това, което не харесвам. Аз съм модерен архитект, това е, което правя", споделя още Питър Марино.
В резултат на работата му пространствата в къщата на Dior остават просторни и изпълнени със светлина, но са осъвременени. Бялото и кремавото са цветовете, които доминират в интериора, пише Elle Decor.
В ресторантът Le Restaurant Monsieur Dior впечатление правят столовете, облицовани в характерен за френската марка десен, както и пикселизираната червена стена, която при по-внимателно вглеждане, издава миниатюрните изображения, "вградени" в нея.
Старото в интериора на дома на Dior напомня за себе си чрез внушителната ротонда с дървени греди и подовата настилка, която е обновена със светъл дървен паркет.
Питър Марино и екипът му почитат и манията на дизайнера Диор по цветята. Заедно с белгийския ландшафтен архитект Питър Вирц, те създават три отделни градински пространства в цялата сграда, включително зимна градина и озеленен покрив. "Мястото, на което Диор се чувсташе най-щастлив, не беше докато е в малкото си студио, а когато се отпускаше в градината си", обяснява Питър Марино.
Към концепцията на магазина пък той включва и произведения на изкуството, едно от които е монументалната роза на скулптора Иса Генцкен, ръзцъфваща в извивката на вита стълба.
Несъмнено обаче за почитателите на Dior най-важни са творенията на дизайнера. И едва ли има по-разкошно, по-цветно и по-луксозно преживяване за ценителите на модата от това, на което те могат да се насладят на 30 Avenue Montaigne.