Всеки уважаващ себе си моден дизайнер рано или късно пуска по една круизна колекция. Тази колекция е посветена на жените, които могат да си позволят да избегнат зимата и да заминат на круиз из топлите страни. Наричат тези колекции " бохемските" колекции на всеки висш дизайнер и особено на онези, които стоят зад луксозните марки. И както всяка година и тази зима модния свят зачака круизните линии за 2010 година . И докато дизайнерите се бореха за оцеляване, стана ясно, че крузините колекции са на път да слязат от сцената. И докато само преди две години те бяха предназначени за онази класа рафинирани жени, които имаха нужда да заминат на курорт със специално създадени за това дрехи, днес модата явно се е променила.

Дузина експерти предричат смъртта на тази част от модата. Една от тях е Мари Алис Стефънсо, която обяснява, че във времена на криза гладът за мода е като глад за бърза храна. В последната година висшата мода, като че ли остава на заден план, а потреблението се свежда до онова, което медиите и рекламните кампании на големите дизайнери налагат като ново. Колекциите на дизайнерите вече могат да се намерят в най-големите магазини и стават общо достъпни. Имена като Prada, Cavalli и дори Chanel се ориентират в новите времена на рецесия и все по-малко създават колекции, предназначени за най-богатите хора в света. Точно това бе целта и на круизните колекции- да служи като уникат, като лимитирана серия лукс от съответната марка. И ако някога, само преди 10 години, дизайнери като Ив Сен Лоран правеха мода само за тези, които могат да си го позволят и твърдяха, че дрехите им не са за всички, днес дизайнерите се стремят да прелъстят всеки потенциален клиент. А цените падат до нива, каквито не сме очаквали.

Тази година дори от Versace са по-скромни и в следствие на кризата цените са почти двойно по-ниски. Същото се случи и с колекцията на Dolce &Gabbana. Те просто се завърнаха към класическите си модели и решиха, че в тези времена най-доброто решение е да " ъпдейтнат" иконичните си модели джинси и аксесоари. А редакторите на големите модни списания ги подкрепиха и дори заявиха, че клиентите искат реалност и обясниха залеза на скъпите круизни колекции с факта, че това не са дрехите, които носим в ежедневието.

Какво ще се случи с колекциите на лукса в модата все още е трудно да се предвиди. Факт е, че времената са трудни. Но има още един факт- големите играчи в модата никога няма да спрат да създават най-уникалните си дрехи, които са в единичен екземпляр и нямат нищо общо с масовостта на модата. Просто защото винаги ще има поне един процент от купувачите, които биха се разделили с 5000 лв. за бутикова рокля от любимата си марка, която да им напомня, че лукса все още е на мода.


millionaire.bg