ПРЕДИ ПУКАНКИТЕ

  • Времетраене: 1 час и 43 минути
  • Режисьор: Кенет Брана
  • В главните роли: Кенет Брана, Мишел Йео, Тина Фей, Джейми Дорнан, Кели Райли
  • Бюджет: около 70 милиона
  • С какво да се подготвим: "Убийство в Ориент Експрес" и "Смърт край Нил"

С така характерните си белгийски акцент, сини пронизващи очи и безупречен мустак Кенет Брана за трети път е Еркюл Поаро в "Призраци във Венеция". Подобно на предишните му две адаптации по Агата Кристи - "Убийство в Ориент Експрес" от 2017 г. и "Смърт край Нил" от 2022 г., Брана отново е и режисьор на филма, и актьорът в главната роля на прочутия детектив. С разликата, че този път се е опитал да създаде една по-мрачна, по-зловеща и по-ужасяваща история.

"Призраци във Венеция" отново е базиран на роман на Агата Кристи. Този път за основа на сюжета служи "Празникът на Вси светии" - книга, която е сравнително по-малко известна от "Убийство в Ориент Експрес" и "Смърт край Нил". По-особеното в новия филм обаче е, че не следва романа толкова стриктно.

В оригиналната история на Агата Кристи има доста осезаема намеса от страна на сценариста Майкъл Грийн, който променя локацията, в голяма степен и сюжета, и дори добавя нови герои. Приносът на Брана пък е да направи всичко още по-загадъчно и мрачно.

Снимка 633750

Източник: Forum Film

Така се пренасяме във Венеция от 1947 г., където детектив Еркюл Поаро (Кенет Брана) се е пенсионирал и прекарва дните си в разходки из града, пазен от бодигарда Витале (Рикардо Скамарчо), който го предпазва от хора, отчаяни за професионалните му съвети. Поаро все така твърдо отказва да се захваща с нови случаи и упорито твърди, че няма приятели. Социалната му изолация обаче е нарушена от неговата стара познайница и писателка Ариадна Оливър (Тина Фей), която е убедена, че е открила жената, която може да предизвика уменията на Поаро както никой друг досега.

Снимка 633744

Източник: Forum Film

За да го запознае с нея, двамата отиват на парти за Хелоуин, последвано от... спиритичен сеанс. И двете събития са организирани в мистична къща, за която бързо разбираме, че е обладана от духове, разбира се. Там се срещаме с оперната певица Роуина Дрейк (Кели Райли), която все още не може да се отърси от трагичната загуба на дъщеря си Алисия (Роуън Робинсън). И за да хвърли малко повече светлина върху мистериозната ѝ смърт, Роуина е поканила "нечестивата" г-жа Рейнолдс (Мишел Йео), която е медиум. Именно заради способностите си тя влиза в противоречие с непоклатимата вяра в логиката и разума на Еркюл Поаро.

Снимка 633748

Източник: Forum Film

Останалите герои обаче са не по-малко интересни. Сред тях са икономката и бивша монахиня Олга (Камил Котин), страдащият от посттравматичен стрес д-р Лесли Фериер (Джейми Дорнан), завидно интелигентният му син Леополд (Джуд Хил), бившият годеник на Алисия (Кайл Алън) и двамата асистенти на г-жа Рейнолд.

Сеансът обаче не се развива по план и е прекъснат от... още едно убийство. И това вече е напълно достатъчно детектив Поаро да реши да се потопи в свръхестественото и да се захване с една от най-необикновените, заплетени и страховити мистерии в кариерата си.

Снимка 633751

Източник: Forum Film

От началото до края на "Призраци във Венеция" атмосферата е зловеща и призрачна, но някак по изтънчен начин (все пак сме във Венеция от XX век). Мистерията се разгръща с доста равномерно темпо, което донякъде балансира не дотам вълнуващите събития в сюжета. В целия филм преобладава сериозност, липсва чувство за хумор, но пък за сметка на това актьорският състав, който изглежда се е сработил добре, очарова.

Снимка 633743

Източник: Forum Film

"Призраци във Венеция" е доста стегнат филм, за което виновни са и малкото герои, и ограниченото пространство, в което се развива действието. В него са разпръснати и доста моменти, от които човек може да подскочи стреснато от седалката. А и няма как да е иначе, нали все пак е криминален трилър. Е, според някои критици може да бъде категоризиран даже и като хорър. Самият Кенет Брана обаче го определя по-скоро като "паранормален трилър", отколкото като страшен филм.

Снимка 633746

Източник: Forum Film

Независимо от не много конкретно определената си жанрова определеност обаче, филмът си има поука. И тя е, че нито духовете, нито призраците са най-страшното, а изборите ни от миналото, които могат да ни преследват по ужасяващ начин. И действително, "Призраци във Венеция" прокарва точно такова внушение, нищо че не успява да избяга от клишето на многото гледани вече мистерии.

"Призраци във Венеция" е по кината от 15 септември