В края на 30-те години на миналия век британската компания Bentley е на върха на славата си. Колите й са достъпни само до аристократичния елит, който се ползва от тяхната напредничавост, футуристичен дизайн и разточителен лукс. В този контекст, през 1939 г. Bentley е на път да представи своя култов модел Mark V. Но за да бъде премиерата възможно най-бляскава, от компанията подготвят специална негова версия, която наричат Corniche.
Източник: Bentley
Само една такава кола е била произведена, като историята й започва тъжно, но завършва с хепиенд.
След избухването на Втората световна война, следите на автомобила се губят някъде във Франция, където катастрофира по време на тестове. Въпреки това, колата оцелява.
Източник: Bentley
Безброй десетилетия по-късно Bentley открива автомобила, откупува го от собственика му и го реставрира до състояние, което най-вероятно е по-добро от фабричното, предвид годината на производство и тогавашните технологии.
Източник: Bentley
Проектът по реставрацията отнема на Bentley няколко години, а крайната цел била колата да е готова за 100-годишнината на компанията, основана през 1919 г.
Източник: Bentley
Eкипът от реставратори е използвал единствено оригиналните технически скици, за да възстанови колата, а механичните компоненти са напълно оригинални от Corniche и MkV, като някак си Bentley са успели да ги запазят в складовете си през всички тези години.
Източник: Bentley
Реставрираният автомобил ще бъде показан за пръв път пред публика на изложението за екзотични автомобили Salon Privé през септември.
Източник: Bentley
Любопитен факт е, че името Corniche впоследствие се използва и от Rolls-Royce, които произвеждат модели с това име от 1966 г. до 1995 г.