В последните седмици се нагледахме на какви ли не предизвикателства в социалните мрежи. Да, някои от тях забавни, да, други - доста забавни, но почти всички лишени от особено дълбок смисъл. Но ето че попаднахме и на нещо по-различно от общата правим-се-на-шут вълна.
Покрай пандемията от COVID-19, в редица европейски страни се забелязва ръст на търсенето на продукти директно от малки производители. В италиански общини са създадени инициативи в подкрепа на местното производство на храни. Подпомага се доставянето на продукти директно от фермите в домовете, като се избягват прекупвачите. Подобен тип доставки в Швейцария пък успяха да надхвърлят дори покупките от пазарите.
На фона на тази тенденция, по идея на Симеон Керемедчиев в социалните мрежи се роди предизвикателството #Българсколято2020.
Юрист и психолог по образование, Симеон е учил в Cardiff University, Уелс, но избира да се завърне в България и да работи като автор на свободна практика, а отскоро и като ютюбър.
Източник: Личен архив
Симеон обича да усеща връзката със земята, да бъде близо до природата. Той има малко производство, на което отдава голяма част от времето си, и познава много други хора, които също са ангажирани с подобна дейност.
Кризата с коронавируса обаче оказва пряк отрицателен ефект върху търговската им дейности. Затова Симеон се опитва да помогне на останалите, засегнати като него. "В България в момента има над 383 хиляди малки бизнеси с персонал под девет души... Всички останали фирми с персонал над 9 души наброяват една 30 401. България, икономиката и всички ние зависим много от този малък, местен търговец, колкото и невидим да е той."
Източник: Личен архив
Вдъхновение Симеон черпи и от спомените за славното лято на 1994 г., когато народът е обединен от успеха на националния отбор по футбол.
"Сметнах, че можем да обвържем онзи летен дух на победа, надежда и обединение със сегашната ситуация, да се опитаме да създадем отново подобен дух и да радваме един друг - като си помагаме", казва той.
Всичко започва с поръчката на няколко домашно направени сапуна. Те пристигат не само с приятен аромат, интересни форми и три бройки бонус, но и с дълго, ръчно написано послание от създателката им.
Именно вниманието към детайла и старанието, което е вложила, раждат идеята за промотиране на бизнес начинанията на подобни хора, които живеят, за да създават.
Предизвикателството #Българсколято2020 идва с призива "да изберем българското, ръчно направеното, истинското". Така подпомагаме цели семейства, родители, които се грижат за децата си, възрастни хора, които се борят за прехраната си.
Източник: Facebook / Simeon Keremedchiev
Според Симеон, предизвикателството ще допринесе и за по-смислено и позитивно съдържание, каквото напоследък все по-рядко се среща в социалните мрежи. Освен това, връща надеждата и вярата в доброто както на нас, така и на хората, които подкрепяме.
Ако искаме и ние да се включим в кампанията, трябва всяка седмица да качваме снимка/и на закупен от нас продукт от малък местен бизнес или производител. Няма значение дали ще са яйца за Великден, зеленчуци, сапуни или гривни например.
Даваме кратка информация за него, слагаме хаштага #Българсколято2020 и отбелязваме трима свои приятели, които предизвикваме да направят същото и да предадат нататък.