Състезателният автомобил "Auto Union D-Type", който е направен по нареждане на Хитлер от "Фердинанд Порше|, ще бъде продаден на търг на 16 февруари в Париж.

От аукционната къща "Кристис" очакват цената на автомобила от 1939 година да достигне 11,7 милиона долара. Ако това се окаже вярно, то редкият болид ще оглави класацията за най-скъпи автомобили в света.

"Фактът, че тази кола е почти легенда, ни дава надежди, че ще счупи досегашния рекорд за сума, дадена за кола", споделя директорът на автомобилния клон на "Кристис", Рупърт Банер.

Болидът, спечелил състезанието Гран при в Белград през 1939 година, се състезава за най-висока цена с предишния рекордьор - двуместния автомобил "Bugatti Type 41 Royale Sports" от 1931-ва. Той бе продаден от "Кристис" през 1987 за 5,5 милиона евро.

Историята на легендарния автомобил започва с идването на Хитлер на власт. През 1933 той обявява награда от 500 000 райхсмарки за компанията, която успее да направи състезателна кола за Гран при. Наградата си разделят "Мерцедес Бенц", които произвеждат W25, и "Auto Union", за модела C-Type, дело на Фердинанд Порше. Именно този модел служи за основа на D-Type.

През втората световна война автомобилите "Auto Union D-Type" биват скрити заради бомбардировки. Съветските войски обаче ги намират и разглобяват за да разберат механизма им.

"Auto Union D-Type" е намерена през 1976 година в завода ЗиЛ в Москва. Въпреки че първоначалната идея била да се предаде за отпадъци, латвийски автомобилни маниаци я спасяват и възстановяват частично.

През '90-те колата вече се намира във Великобритания, където е възстановена напълно от "Crosthwaite & Gardner" през 1984 година.