По време на среща на дилърите на Ferrari в Маранело, бе направен официален дебют на състезателната версия 458 Challenge. Това е петият автомобил на компанията, който ще вземе участие в сериите Ferrari Challenge Trofeo Pirelli през следващата година, когато ще бъде прибавена и нова азиатско-тихоокеанска серия.

Само няколко месеца след представянето на 458 Italia на изложението във Франкфурт, спортната версия предлага редица нови и важни подобрения. Двигателя е останал непроменен - V8 с работен обем от 4497 куб.см. и мощност от 570 к.с. при 9000 об/мин. Въпреки това инженерите са оптимизирали трансмисията, взета от Формула 1 за да генерира по-голям въртящ момент при по-ниски обороти.

Ferrari 458 Challenge е екипиран с електронен E-Diff диференциал, който вече се предлага и в стандартният модел.

За да се намали теглото на колата са използвани по-тънки и по-леки панели за каросериятал В интериора, всичко е от карбон, а стъклата на прозорците са заменени от поликарбонат. Окачването е състезателно и снижава колата с 30 мм. Спирачните системи са Brembo с карбоново-керамични дискове.

Ferrari 458 Challenge е първият състезатлен автомобил от сериите Ferrari Challenge, който позволява настройване от волана на системите ABS, F1-Trac и E-Diff. Така пилота може да конфигурира автомобила за суха или мокра писта, а също при наличие на високо сцепление може да изключи тракшън конторла F1-Trac.

Speed-Press