Преди няколко седмици стана ясно, че дългоочакваният пробив на Apple в автомобилостроенето ще се осъществи посредством партньорство с Hyundai, като корейската компания ще е отговорна за самото създаване на машините.
Apple иска да запази цялостен контрол върху дизайна и маркетинга на автомобилите, което е разбираемо, имайки предвид влиятелната позиция на компанията именно в тези направления.
Изглежда обаче, че тази договорка не е изцяло по вкуса на ръководството на Hyundai, признават анонимни източници от компанията пред Reuters.
Източник: iStock
Проблемът е, че Hyundai не иска да е просто подизпълнител в поточната линия на Apple, какъвто е Foxconn за iPhone например.
Съображението на корейския производител на автомобили е, че партнирането за Apple Car би довело до краткосрочно повишаване авторитета на компанията, но би я лишило от печалби и овации в дългосрочен план.
"Apple е шефът, те са отговорни за маркетинга, те създават продуктите и марката. Hyundai също иска да е шефът и това не може да сработи", казва източникът, цитиран от Reuters.
По негови данни обаче корейската компания все още е склонна да си сътрудничи с Apple по създаването на електрически автомобил, но би предпочела партньорството да се развива от името на дъщерната й марка Kia.
Източник: iStock
Друг източник разкрива, че идеята на Apple е същинското производство да се случва именно във фабрика на Kia в САЩ.
При всички положения производството едва ли ще започне преди 2024-2025 г., а дотогава е напълно възможно да видим промени в позициите и на двете компании относно създаването на Apple Car.