Ford обяви, че моделът Mustang GT за 2011 г. ще се задвижва от напълно нов 5,0-литров V8 двигател. Агрегатът ще предлага повече мощност от предшественика си, по-голям въртящ момент и същевременно ще е също толкова икономичен.

Двигателят на Mustang GT разполага с 32 клапана, два разпределителни вала и система за променливи фази на газоразпределението на смукателните и изпускателните клапани Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT).

Максималната му мощност е 412 конски сили, а максималният въртящ момент е 530 Нм, като значително е подобрена еластичността и работата при ниски и средни режими на работа.

Агрегатът може да се комбинира с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия, като при автоматика разходът на гориво е между 9,4 и 13,8 л/100 км.

Speed-Press