От днес, 12 януари "точките" на Деймиън Хърст ще бъдат показани едновременно във всички 11 галерии "Гагoсян" - в Ню Йорк, Лондон, Париж, Лос Анджелис, Рим, Атина, Женева и Хонг Конг. За първи път "Гагосян" посвещава всичките си локации по света на един артист като поставя неговото творчество в наистина глобален контекст.
Деймиън Хърст е признат за един от най-търсените и проспериращи съвременни художници, а европейското издание на списание "Тайм" пише, че той е най-богатия творец в историята на изкуството със състояние от близо 1 милиард долара. Арт критиците го определят като новия Анди Уорхол, лошото момче на съвременното концептуално изкуство, най-скандалния от групата "Млади британски артисти", взривил световната арт сцена.
В съпричастност с колосалната премиера, Галерията за модерно изкуство София представя от 12-ти януари до 10-ти февруари лимитирана серия от "точките" на Деймиън Хърст, изработени чрез техниката гравюра върху дърво. Те са създадени през юни 2010 по повод първата самостоятелна изложба на артиста в България (октомври 2010г.).
Галерията за модерно изкуство е сред малкото галерии в света, работещи директно с художника. Всяка творба носи подписа на Деймиън Хърст и е придружена със сертификат за автентичност.
Арт салонът на Оборище 10 е единственото място в България и Югоизточна Европа, където ценителите на съвременното изкуство могат да се докоснат до творчеството на забележителния художник, както и да закупят оригинални графични творби с инвестиционна стойност.
"Точките" на Деймиън Хърст
"Избухването" на Деймиън Хърст на съвременната арт сцена в началото на 90-те год. на ХХ век се дължи на неговите картини и графики с точки, изградени от строго подредени мрежи от цветни кръгове с еднакви размери. Те стават иконичен образ и обект на разпознаваемост за работата на артиста. Инспирират и декорацията на различни обекти на индустриалния дизайн като обувки, часовници, реклама на авиолинии.
Като дете веднъж Хърст изпил голямо количество хапчета, мислейки, че са бонбони. Някои изкуствоведи определят този факт като първопричина за създаването на сериите произведения с точки.
"Картините изглеждат сякаш са направени от голяма машина", така британският концептуалист обяснява сам творението си и убедеността си, че "машината ще представлява артиста в бъдеще".
Решетъчната структура създава началото на цялата система в картините с точки. В нито една работа обаче няма повтарящи се цветове. Това прекъсва системата. Ако се вгледаме внимателно в картините ще забележим нещо доста странно - няма два повтарящи се цвята. Тази липса на хармония създава у зрителя чувството за вътрешно напрежение, споделя самият автор. И в същото време минималистичният, изчистен рисунък с богат колорит поражда положителни вибрации, което прави картините подходящи за всеки дом, особено поставени в един модерен интериор.
Относно картините си от петна и точки, Деймиън споделя: "Започнах да ги създавам като безкрайни серии, които представляват скулптурната идея. Научният подход към изкуството по някакъв начин наподобява научния подход на фармацевтичните компании към живота на хората. Изкуството обаче, не претендира да има всички отговори, за разлика от фармацевтичната индустрия." Оттук идват и заглавията на работите - Формаалдехид, Метионин, Фенформин и т.н.