За някои Волфганг Белтраки е гений, а за други той е най-скандалният престъпник в историята на изкуството.

Откакто излезе от затвора, германският фалшификатор продължава да прави милиони долари от кариерата си на фалшификатор, която гради в продължение на 36 години.

Първата изложба на Белтраки, откакто той бе освободен от затвора през януари тази година, отвори врати преди дни в галерия „Art Room 9" в Мюнхен.

Колекционери плащали милиони за произведения на автори като Пабло Пикасо или Фернан Леже, рисувани от Белтраки. Той успява да измами експерти, аукционни къщи, музеи и дори вдовицата на Макс Ернст, че неговите творения са истински.

Съпругата на Белтраки - Хелън продава произведенията на колекционери и аукционни къщи, твърдейки, че това е нейна семейна колекция, предавана от поколения.

Двойката дори прави фалшиви фотографии в ретро стил, в които Хелън позира като баба си с картините, висящи на стената зад нея.

Измамата в крайна сметка е разкрита, когато британският експерт д-р Никълъс Истоу открива бял титаниев пигмент, когато прави анализ на произведение на холандския художник Хайнрих Кампендонк.

Бялата титаниева боя не е съществувала през 1915 г., когато се предполага, че произведението е било създадено. През 2011 г. Белтраки бе осъден на шест години затвор, а съпругата му на четири.

Първата изложба на Белкраки, след излизането му от затвора, се нарича „Свобода" (Freiheit). „Първото значение, което съм вложил, е че сега съм свободен.

Второто е, че съм свободен да рисувам, и то не като имитирам другите художници. Сега мога да правя каквото си искам", споделя художникът.

"Алжирски жени"

Медиите в Германия коментират, че изложбата на Белтраки, включваща 24 картини, вече е привлякла международен интерес, и то още преди да бъде открита. Най-скъпата творба струва 78 000 евро.

През декември 2014 г., докато той все още изтърпяваше присъдата си, швейцарски галерист разпродаде изложба с творби на Белтраки, като нетната стойност на произведенията надхвърли 650 000 евро.

Впоследствие галерията бе изключена от Асоциацията на швейцарските дилъри на изкуство. Въпреки това, галерията в Мюнхен не се притеснява от евентуална критика или подобни последици.

Запитан за какво съжалява, Волфганг отговаря, че никога не би използвал бяла титаниева боя./Lifestyle.bg