Заразният хит "Harlem Shake" на американския диджей и продуцент Baauer оглави класацията Billboard Hot 100 за втора поредна седмица.

Това стана възможно след промяна в правилата на класацията. От тази седмица данните за стрийминга в YouTube вече са един от трите показатели за отчитането на хитовете в Hot 100 на списание Billboard - най-важната класация за сингли в Америка. Тази промяна в политиката на Billboard идва след двугодишни дискусии с YouTube, но именно огромният успех на "Harlem Shake" там e това, което придвижа напред плановете.

Парчето "Harlem Shake" на Baauer, сценичното име на американския музикален продуцент Harry Rodrigues, успя мигновено да се наложи като културен феномен, благодарение на следната концепция: 30-секундният клип започва с един човек, който танцува на песента сам в рамките на 15 секунди, докато другите хора във видеото сякаш не забелязват нищо и остават безучастни в движението.

След като се чуе обаче фразата "Do Тhe Harlem Shake", всички се включват в танца за втората половина от видеото. Текстът "Do The Harlem Shake" всъщност е семпъл от песента "Miller Time" на парти рап бандата Plastic Little, а самите думи възникват вследствие на инцидент в живота на един от членовете й, при който той е въвлечен в бой, завършил накрая с танц.

Песента на Baauer, среща изключително позитивно приемане от страна на музикалните блогове за електроника, както и от други артисти.

В края на януари видео блогърът Filthy Frank качва епизод, който започва с четирима човека, облечени в латексови костюми и танцуващи под звуците на "Harlem Shake", а през февруари се появяват поредица от подобни клипчета, които заливат интернет пространството, превръщайки я в абсолютен феномен. Всички те са на фона на песента и започват с танцуващ сам маскиран индивид и завършват с див масов танц на група импровизатори.

Освен като видео сензация с чудовищен брой гледания, "Harlem Shake" се доказва и като нещо повече от просто саундтрак на генерираните от потребителите видеа. Аудиото печели внимание и само по себе си, като дебютира под # 17 в On-Demand Songs със 803 хиляди пожелани излъчвания.

Ето и една от компилаците на най-добрите клипчета на "Harlem Shake", качени в YouTube: