Публиката в зала 1 на НДК имаше щастието да се наслади на един наистина неповторим концерт в понеделник вечер.

Легендарният певец, композитор, диригент, преподавател и какво ли още не - Боби Макферин, е известен именно с това, че нито един от концертите му не си приличат.

Ето защо феновете трябваше да бъдат подготвени за всичко - хорово пеене, танцуване и пеене на сцената, акомпаниране... И те действително бяха, с неповторимия си чар и завидна лекота Боби караше зрителите да правят каквото му хрумне.

Всичко започна с невинно тананикане на един прост ритъм, върху който той импровизираше с африкански мелодии. След това нещата се усложниха, като залата беше разделена на две, с по два различни рефрена за двете части, които се редуваха само с един знак в невероятен синхрон.

Великият джазмен дори изгради въображаемо пиано на сцената, понеже нямаше никакви други инструменти освен собствения му глас, и на всяко негово подскачане зрителите трябваше да изпеят съответния тон.

След като забеляза, че публиката е изключително отзивчива и подготвена, Боби продължи с „Аве Мария" на Бах, върху която зрителите трябваше да пеят известната мелодия на Шарл Гуно.

Забележителното беше, че всичко това стана без почти никакви думи. Благодарение на вродения си диригентски талант Боби владееше публиката напълно само с един знак или махване с ръка.

Боби Макферин и Теодосий Спасов на една сцена също е уникално събитие, като се има предвид легендите, с които Боби е имал съвместна работа. Изпълнението беше само едно, но и двамата стигнаха докрай в импровизациите си.

Човекът-глас се заслуша дълго в кавала на Теодосий, като че ли да го опознае и бавно и леко започна да имитира типичния му звук. Този път трелите в гласа му не се дължаха на характерните потупвания по гърдите, а бяха автентични - наподобявайки извивките в българските фолклорни песни.

Боби интуитивно успя да налучка това още преди да види и чуе Българския женски хор на ангелите. Изглеждаше че не са репетирали, защото той повика "ангелските гласове" и седна до тях да изслуша двете им изпълнения.

Изобилието от разнообрази престилки, пендари и цветя в косите явно не му остави възможност да се включи много интензивно, но не му попречи да ги дирижира в своя собствена импровизация.

В края на концерта пък Макферин се остави да бъде изцяло дирижиран от публиката, подкани хората да избират песните, които искат да чуят, покани и един танцьор от публиката. Няколко човека имаха щастието да пеят под негов акомпанимент, между които бе и актрисата Мая Новоселска.