Иновациите и нестандартните решения при създаването на смартфони, на които Huawei заложи през последните години, бяха добра индикация за това, че рано или късно китайският производител ще отправи предизвикателство към Samsung за титлата на най-големия производител на смартфони в света.
Тази седмица Huawei публикува данни за продажбите си през първата четвърт на 2019 г., които показват, че компанията действително е доста близо до грабването на приза.
Числата сочат, че през първото тримесечие са продадени 59.1 милиона смартфони - това е забележителен скок от цели 50% спрямо миналата година.
По-интересното е, че китайската марка е достигнала тези висини без изобщо да разчита на американския пазар, който е един от най-доходоносните за производителите в бранша.
Мнозина спекулират, че Huawei ще успее да задмине Samsung, ако успее да направи пробив в САЩ и продължи да радва Android потребителите с качествени и достъпни модели.
Въпреки този успех, Samsung продължава да е водач в продажбите със 72 милиона продадени смартфони през първите три месеца на годината.
Apple държи третото място, но няма официални статистики за броя продадени iPhone апарати, след като в началото на годината стана ясно, че Тим Кук и хората му ще пазят тези данни в тайна занапред. Според данни на International Data Corporation, от началото на годината са продадени между 36 и 42 милиона iPhone телефони.
Това обаче не пречи на Apple да бъде водач по печалби, имайки предвид цените на телефоните й през последните години, докато Samsung и Huawei залагат доста повече на модели от среден клас.