2019 г. бе може би най-тежката в историята на Huawei, след като забраните, въведени от САЩ, сериозно повлияха на продажбите на компанията в западния свят.
Противно на всичко очаквания обаче китайската компания не само продължи да расте, но и почти изпълни обещанието си да задмине Samsung като водещ производител на смартфони в света.
В края на 2019 г. Huawei е само на стъпка зад корейския си конкурент.
По данни на Strategy Analytics Huawei е успял да продаде невероятните 251 милиона телефони през настоящата година, с което компанията вече държи 17.7% от пазара - с 3.3% повече от 2018 г.
Това се дължи в голяма степен на силните продажби в Китай, където вече 40% от продаваните телефони носят логото на Huawei.
В същото време Samsung e успял да продаде общо 323 милиона устройства, с което е заслужил 21.3% от световния пазар.
Крехката преднина от едва 3.6% на Samsung определено изглежда като нещо, с което Huawei би могъл да се справи през 2020 г., смятат анализаторите.
Едно обаче е ясно - Apple изглежда все по-назад и все по-неподвижно в третата позиция в класацията с пазарен дял от само 13.6% и 193 милиона продадени iPhone устройства през 2019 г.