В третата четвърт на 2019 г. продажбите на смартфони в глобален план са скочили с 0.8%, отбелязвайки първи период на растеж от година и половина насам, съобщи IDC.
През изминалото тримесечие са били продадени общо 358.3 милиона смартфони, което е 8.1% повече от втората четвърт на 2019 г. Големият въпрос обаче е каква е равносметката за водачите в индустрията след още една година на ожесточена конкуренция.
Първите четири места в списъка за най-много продажби на смартфони отново са отредени на Samsung, Huawei, Apple и Xiaomi, но има няколко интересни тенденции.
Първата от тях е, че Samsung продължава да е на чело, но с доста по-бавен растеж от този на Huawei.
Корейският производител бележи годишен ръст в продажбите си от 8.3%, докато Huawei може да се похвали с растеж от цели 28.2%.
Китайската компания е успяла да продаде 66.6 милиона устройства през третата четвърт на годината, с което изпреварва Apple с точно 20 милиона бройки.
Вторият любопитен факт е, че след период на растеж Xiaomi отбелязва спад в продажбите си от 3.3%, което в голяма степен се дължи на агресивната експанзия на Huawei в Китай - пазар, за който двете компании се борят рамо до рамо.