Отскоро Amazon предлага на потребителите си възможността да ползват виртуален шопинг асистент с изкуствен интелект, който много бързо успя да си навлече негативна слава.

Apple и кога компанията ще пусне генеративен изкуствен интелект

Голямата изненада на Apple за 2024 г.

Какво ни готви Тим Кук

Целта на Rufus е, освен да направи много пари за Amazon, да помага и насочва потребителите в Amazon, докато пазаруват.

Ботът е обучен с продуктовия каталог на Amazon, клиентските отзиви, въпроси и отговори, както и допълнителна информация от мрежата.

Снимка 652275

Източник: Amazon

Най-голямата сила на Rufus се крие във факта, че Amazon има предимство пред съперниците с изкуствен интелект в лицето на Google и Microsoft, тъй като разполага с огромен брой записи от покупки и персонализирани данни от безброй потребители на Amazon.

Доклад на Ройтерс обаче ни напомня, че "Amazon има история да насочва клиенти към продукти, които са най-облагодетелстващи за Amazon, или са по-печеливши, или са подкрепени от рекламни долари".

С други думи - можем ли да се доверим на Rufus да взема решения за пазаруване вместо нас и дали тези решения ще бъдат най-добрите за нас, или ще са най-добрите за търговския гигант?

Точният алгоритъм зад бота на този етап е тайна, която Amazon отказа да обсъди.

Майкъл Пачър, анализатор на Wedbush Securities, споделя, че Amazon ще би губил много пари, ако не свърже резултатите на Rufus с рекламодателите и техните продукти.

Според него предложенията на Rufus са изцяло "спонсорирани", като напомня, че именно това е силата на Amazon и причината за успеха на компанията - да предлага точния продукт на точния клиент.

Rabbit R1 - устройството с изкуствен интелект, което променя представи

Rabbit R1 е всичко, от което се нуждаем

Лесно ще ни накара да забравим за смартфона

Разликата сега очевидно е, че тези предложения ще са още по-акуратни и ще са базирани на още повече обработени данни, благодарение на изкуствения интелект.