Отскоро Amazon предлага на потребителите си възможността да ползват виртуален шопинг асистент с изкуствен интелект, който много бързо успя да си навлече негативна слава.
Целта на Rufus е, освен да направи много пари за Amazon, да помага и насочва потребителите в Amazon, докато пазаруват.
Ботът е обучен с продуктовия каталог на Amazon, клиентските отзиви, въпроси и отговори, както и допълнителна информация от мрежата.
Източник: Amazon
Най-голямата сила на Rufus се крие във факта, че Amazon има предимство пред съперниците с изкуствен интелект в лицето на Google и Microsoft, тъй като разполага с огромен брой записи от покупки и персонализирани данни от безброй потребители на Amazon.
Доклад на Ройтерс обаче ни напомня, че "Amazon има история да насочва клиенти към продукти, които са най-облагодетелстващи за Amazon, или са по-печеливши, или са подкрепени от рекламни долари".
С други думи - можем ли да се доверим на Rufus да взема решения за пазаруване вместо нас и дали тези решения ще бъдат най-добрите за нас, или ще са най-добрите за търговския гигант?
Точният алгоритъм зад бота на този етап е тайна, която Amazon отказа да обсъди.
Майкъл Пачър, анализатор на Wedbush Securities, споделя, че Amazon ще би губил много пари, ако не свърже резултатите на Rufus с рекламодателите и техните продукти.
Според него предложенията на Rufus са изцяло "спонсорирани", като напомня, че именно това е силата на Amazon и причината за успеха на компанията - да предлага точния продукт на точния клиент.
Разликата сега очевидно е, че тези предложения ще са още по-акуратни и ще са базирани на още повече обработени данни, благодарение на изкуствения интелект.