Лайф коучингът набира популярност с всяка следваща година. Вместо да се обръщат към традиционните психотерапевти, все повече и повече възрастни, които търсят добро психично и физическо здраве, избират коуч специалисти, за да открият по-голямо чувство за задоволство в живота си.
Смята се, че екзекютив коучингът има положително въздействие, което води до подобряване на продажбите и приходите за цялата компания. Но защо лайф коучингът става толкова популярен?
Модерен маркетинг
Източник: iStock
Лайф коучовете са по-свързани с текущия пазар. Те използват социални медии, имат постоянно актуализирани уеб сайтове и знаят как да се продават онлайн. Те са творчески предприемачи, които следват съвременните тенденции и използват умело последните технологии. С добри маркетингови стратегии коуч специалистите достигат до голяма аудитория на мястото, където хората прекарват голяма част от времето си - в интернет.
Стигмата на психичното здраве
Източник: iStock
Повечето от нас все още не се чувстват комфортно с приемането на идеята за психично заболяване. Въпреки факта че в световен мащаб процентът на хората с депресия и тревожност се увеличава, на нас ни харесва да казваме "добре съм." Нашата гордост и твърдият индивидуализъм ни пречи да приемем, че всеки има различни диапазони на умствени и емоционални трудности.
Тази стигма ни държи далеч от специалистите по психично здраве, защото ако съобщим, че посещаваме психотерапевт, тогава сякаш обявяваме, че сме "луди". Ако кажем на приятелите си обаче, че ходим на семинари на някой лайф коуч, то това вече е друго, защото приемаме, че е свързано със самоусъвършенстването и ни кара да се чувстваме по-комфортно.
Самопомощна индустрия
Източник: iStock
Секторът за самопомощ и самоусъвършенстване създава достъпни и разбираеми концепции, които изглеждат лесни за изпълнение. Лайф коуч специалистите рекламират, че техните услуги са прости, изискват малко усилия и дават отлични резултати. А ние сме очаровани от идеята да постигнем бързи резултати, като използваме минимални усилия. Ето как въобще не е особено изненадващо, че бихме предпочели да посетим някой лайф коуч, отколкото терапевт.
Тъй като лайф коучингът, който се занимава с индивидуалното личностно развитие, не предлага сертифициране, има голяма вариация в уменията и е трудно да се направят важни изводи за индустрията като цяло. Въпреки това, повечето хора не се интересуват от подробностите, те просто харесват как звучи "самоусъвършенстване с минимални усилия".
iana-avramova
на 28.01.2018 в 09:28:35 #1Изключително съм потресена от тази неадекватна статия и как е възможно тя да бъде публикувана. Като начало всичко, което казва е само "бла-бла" няма никакви факти, нито пък вярна информация. "С добри маркетингови стратегии коуч специалистите достигат до голяма аудитория на мястото, където хората прекарват голяма част от времето си - в интернет." - Коучовете и още милиони други професионалисти. Коучовете нямат вълшебна пръчка, нито ползват по-различни инструменти от всички, ползващи Интернет за набиране на клиенти. Тук Ивелина Тодорова трябваше да потърси причината, поради която те успяват, а други не. Един Коуч, никога ама никога НЯМА да работи с човек с дисфункции като депресия или панично разтройство или каквато и да била подобна лека медицинска форма, ОСВЕН ако Коуча не е и психотерапевт! Това трябваше да го проучи Ивелина Тодорова, преди да мята такива необосновени факти. Но този, който за мене е най-фрапиращ е твърдението, че "Тъй като лайф коучингът, който се занимава с индивидуалното личностно развитие, не предлага сертифициране". Пълна и беозбразна глупост. Не опичам да слагам епитети, но Ивелина Тодорова дори едно проучване не може да направи, за да види колко много СЕРТИФИЦИРАЩИ институции има само в България. Класификациите тръгват от Сертификат, Диплома за Life & Executive Coaching и вече разнообразие от специализиращи програми. Международни и наши институции. Да не споменавам, че всеки себеуважаващ се Коуч, се сертифицира и регистрира с Световният регистър на Коучовете - отново с изпит!!! Така че ако Ивелина Тодорова по някаква причина се е възползвала от услугите на несертифицирам Коуч, което е довело до тези изключително повърхностни заключения ще кажа само - Клиентът отговаря за избора си на Коуч и ако е избрал шарлатанин, това е само негова отговорност, защото НЕ се е информирал предварително.