Светът през XXI век се променя с часове, а с него - и динамиката на работната среда. Преди десетина година техническите специалности бяха в пика си, но в последните години все повече се говори за професии, в които човешкият фактор е най-важен.

В която и сфера да работим обаче, има едно качество, което започва да се цени все повече, а става все по-оскъдно.

Става дума за съсредоточеността и способността да не се разсейваме. А, както всички добре знаем, това не е лесно в ерата на социалните медии и постоянния информационен поток. Още през 1971 г. психологът Хърбърт Саймън казва, че с увеличаване на информацията около нас, намалява и вниманието ни.

Снимка 355949

Източник: iStock

Така, на прага на второто десетилетие на XXI век, способността да се фокусираме и задържаме вниманието си оказва толкова ценено, колкото креативността и умението за работа в екип. Можем да го постигнем, като поддържаме известна хигиена в ползването на социални медии и други начини за онлайн комуникация.

Снимка 342393

Източник: iStock

Най-бързият начин е, да си направим график за времето, което можем да отделим за мейла, Facebook, Instagram и всички подобни места, които посещаваме. Можем да изтрием ненужните приложения от смартфона си, да натиснем unssubscribe на всеки от мейлите, които само пълнят пощата ни, и да премахнем ненужните известия от социалните медии.

Да, точно толкова просто е.