Бързо можем да спечелим, но още по-бързо можем да загубим доверието на някого в нас. Понякога е необходим само един пропуснат краен срок или странен израз на лицето.

Учените, занимаващи се със социални науки, както и други експерти, прекарват много време в изследване на всички начини и действия, с които подтикваме (в много случаи неосъзнато) хората около нас да не ни се доверяват. Вижте седем от тях, които са най-често срещаните, според Business Insider.

Разлика между думи и действия
Не бива да даваме напразни обещания, че можем да свършим дадена работа - независимо дали става въпрос за работен ангажимент или нещо друго, ако не сме сигурни, че ще го изпълним. Когато не се отнасяме отговорно и думите ни се различават от действията, рискуваме да развалим репутацията си.

Очакванията ни към другите
Лидерите трябва да комуникират със своите подчинени, за да им изясняват това, което очакват и изискват от тях, като с тези си действия насърчават своите работници да им се доверяват.

Въпреки това препоръчително е да обсъждаме какво желаем да постигнем, отколкото как точно да го направим, за да вдъхновим творчески решения на проблеми.

Снимка 351425

Източник: iStock

Изражението на лицето
Проучване от 2016 г. установява, че някои изражения на лицето, като контролираните и по-сдържани усмивки, се възприемат като признак на несигурност, който подтиква към недоверие.

Какво ценят другите хора
Има ново правило, за да накараме хората да ни се доверят. Вместо да се отнасяме с тях така, както искаме те да ни третират (златната максима), трябва да се отнасяме към тях така, както те биха искали.

С други думи да обсъждаме това, което е важно за тях. Така не само ще ни уважават, но и ще ни вярват повече.

Снимка 351421

Източник: iStock

Мазненето
Хората, които се мазнят прекалено на шефовете и които са готови да направят абсолютно всичко необходимо, за да се придвижат към корпоративната стълбица, правят лошо впечатление сред колегите си. Това лошо впечатление в крайна сметка създава сериозни проблеми с доверието сред членовете на екипа.

Несигурността
Фрази, които не бива да използваме, особено при разговор с по-висшестоящо лице в работна обстановка, включват "Не мога да обещая това, но ...", "Ще се опитам" и всички в този ред на мисли. Така изглеждаме несериозни и караме човекът отсреща да загуби доверие в нас и възможностите ни.

Снимка 351426

Източник: iStock

Не вярваме на другите хора
Ако се държим подозрително и не вярваме на хората около нас, как очакваме те да ни имат доверие. Можем да спечелим доверието на околните като им споделяме повече за живота ни. Така с времето ще имаме не просто добри отношения с колеги, но и ще изградим едни чудесни приятелства.